  • 1. Data: 2002-12-15 18:59:12
    Temat: Wypływ gotówki...
    Od: "[MK]Wiewiór81" <w...@r...pl>

    Witam!

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby podpowiedzieć, jak w LEGALNY sposób
    wypłacić ze spółki akcyjnej pewną sumę pieniędzy po jak najniższych
    kosztach?
    Przykładowo - można wypłacić kasę osobie fizycznej - ale to wiąże się z
    podatkiem dochodowym, ubezpieczeniami itd, więc stopa zwrotu z np. 100
    wypłaconych złotych nie przekroczy pewnie 70%.
    Można też założyć inną działalność i wystawić fakturę - ale to wiąże się
    znów z dochodowym i z VATem - znów zwrot około 50%.
    Ewentualne rzeczy typu darowizna na kościół - nieopodatkowana - też mogłyby
    wejść w grę, ale trzeba zapłacić komuś w łapę, a sposób robi się już tylko
    półlegalny :-)
    Co zrobić, żeby odzyskać jak najwięcej wypłaconych pieniędzy?

    Jesli można - poproszę na priva.

    Z góry dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam

    WR81

  • 2. Data: 2002-12-15 22:28:17
    Temat: Re: Wypływ gotówki...
    Od: "[MK]Wiewiór81" <w...@r...pl>

    Jeszcze jedno - załóżmy, że mam dostepną firmę, która może mi wystawić
    fakturę za usługi nie objęte VATem (organizacja imprez sportowych)?
    Czy to coś pomoże?

    pzdr

    WR81

  • 3. Data: 2002-12-16 07:56:43
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Jesli fakture wystawi Ci firma ryczaltowa to "kosztuje" Cie to tylko pod.
    dochodowy afaik 3, 5 lub 8,5% w zaleznosci od dzialalnosci. Nie wiem
    dlaczego uwazasz vat za "koszt" przeciez mozesz go zbilansowac sprzedaza.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2002-12-16 07:58:24
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "[MK]Wiewiór81" <w...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Jeszcze jedno - załóżmy, że mam dostepną firmę, która może mi wystawić
    > fakturę za usługi nie objęte VATem (organizacja imprez sportowych)?
    > Czy to coś pomoże?

    Zalezy jak owa firma rozlicza podatek dochodowy.

    Tanszym sposobem sa umowy - zlecenia. W przypadku pracownikow etatowych lub
    studentow "kosztuja" ok. 16%

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2002-12-16 13:56:04
    Od: "sphinx" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    mozesz rozpisać kilka dłuzszych delegacji na pracownika np 3,4 delegacja po
    700-800 km i wypłacic kilometrówkę
    --
    pozdrawiam
    Jarek [sphinx]

  • 6. Data: 2002-12-19 12:44:02
    Temat: Re: Wyp yw got wki...
    Od: s...@w...pl (Snet)

    "B@ton" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:<atk19h$473$1@news.tpi.pl>...
> [...]
    > dochodowy afaik 3, 5 lub 8,5% w zaleznosci od dzialalnosci. Nie wiem
    > dlaczego uwazasz vat za "koszt" przeciez mozesz go zbilansowac sprzedaza.

    Pozdrawiam
    Vat nie jest kosztem, ale niestety liczy sie zawsze gotowka wydana
    A co wiecej jezeli firma liczy na zwrot vat to od pol roku jest to
    duzo dluzsze czekanie ok. (60 dni) i trudniej dostac zwrot.(szybciej
    jest kontrola z US)
    Tak to sprytnie Kolodko lata budzet, bez ustawy sejmowej, a tylko
    samym rozporzadzeniem Ministra - czyli gdyby ktos mial watpliwosci, to
    taki strasznie glupi to on nie jest.

    Niech sie wiedza przyda
    Snet