    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: skladki na chorobowe
    Date: Wed, 19 Jul 2006 16:22:53 +0200

    Dnia 19 lip o godzinie 11:32, na pl.soc.prawo.podatki, RoMan
    Mandziejewicz napisał(a):

    > W takiej sytuacji złożyłbym wyrejestrowanie ze składki chorobowej od
    > 01.2006,

    Czyli wyrejestrowałbyś się z Uch do dn 07-01-2006r. tak?

    > zarejestrował ponownie od 07.2006

    No i .... ?
    Zakładasz że od "strzału" obejmie Cię Uch??
    Hint: *pracownik* nabędzie prawo do Uch po przepracowanym miesiącu - nie
    chce mi się szukać na www.zus.pl - ale w przypadku pracodawcy, osoby
    prowadzącej DG będzie co najmniej taki sam wymóg jeżeli nie ostrzejszy
    nawet.
    Ale mówię jeszcze raz - nawet ten patent zaproponowany przez Ciebie nie
    przyniesie rezultatu - ZUS musi "pozwolić Ci na przystąpienie" do Uch - nie
    wystarczy tylko Twoja deklaracja w sytuacji kiedy już wcześniej "popełniłeś
    nikczemność" w postaci nie opłacania składek w terminie.

    > i pisemnie oświadczył, że nadpłatę w ubezpieczeniach społecznych należy
    > rozliczyć na bieżące składki.

    Ekhmm ... oświadczenie ... jak samo nazw wskazuje polega na *oświadczeniu*
    a to co zamierzałbyś zrobić to złożyć wniosek z *prośbą o przeksięgowanie
    wpłat*.
    To wKF.
    Ponadto zachodziło by tutaj korygowanie wszytskich raportów i deklaracji za
    okres od 01 do 07-2006r.
    Ale najlepsze jest to że ZUS nie posiada nadal jeszcze "systemu
    przygotowanego do przeprowadzenia operacji przeksięgowania".
    Testowane to było przy błędnie wypełnionym poleceniu przelewu kiedy to
    "pani czesia" wpisała na druku przelewu np. "01-02-2005" kiedy to miesiąc
    luty został zapłacony wcześniej - ona po prostu popełniła błąd i miała
    zrobić przelew za marzec (czyli 01-03-2006). Po zauważeniu błędu
    konwersacja z ZUSem i właśnie uzyskanie tej informacji o której pisałem
    wcześniej. Zasugerowała jednak by złożyć "oficjalnie" pismo z "prośbą o
    przeksięgowanie wpłaty" ale zaznaczyła że to i tak nie zostanie
    zrealizowane ponieważ brak możliwości programowo-technicznych do
    przeprowadzenia takiej operacji.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423