  • 1. Data: 2005-05-13 21:56:49
    Temat: skladki na zasilku chorobowym
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    witam;
    pracownica mi sie rozchorowala /jest w ciazy/ od 11.04.2005, zatrudniona
    jest na 1/2 etatu, min placy czyli 424.50 pln
    jak obliczyc skladki dla zusu? jakie dodatkowe druki musze wypelnic?
    dzieki za pomoc:)
    pozdro:)

  • 2. Data: 2005-05-13 22:13:37
    Temat: Re: skladki na zasilku chorobowym
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > pracownica mi sie rozchorowala /jest w ciazy/ od 11.04.2005, zatrudniona
    > jest na 1/2 etatu, min placy czyli 424.50 pln
    > jak obliczyc skladki dla zusu? jakie dodatkowe druki musze wypelnic?

    A w czym masz problem? Robisz listę płac. tam są odpowiednie rubryki.
    Wyjdzie ci wszystko pięknie.
    Podstawę masz (424,50/11)*30.

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2005-05-14 01:24:14
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest na 1/2 etatu, min placy czyli 424.50 pln
    > jak obliczyc skladki dla zusu? jakie dodatkowe druki musze wypelnic?

    Jest to okres nieskładkowy, więc składek E, R, Ch nie będzie, może
    będzie zdrowotna, jeżeli na nią wystarczy.
    Raczej powinieneś się martwić jak obliczyć kwotę wynagrodzenia
    chorobowego, a później zasiłku chorobowego. Jeżeli robi się to po raz
    pierwszy, może sprawiać nieco kłopotu, zwłaszcza że w lutym br.
    zmieniły się przepisy.
    Jeżeli zasiłek chor. wypłaca ZUS, to trzeba przygotować zaświadczenie
    ZUS Z3.

    wa

  • 4. Data: 2005-05-14 06:00:32
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmieniły się przepisy.
    > Jeżeli zasiłek chor. wypłaca ZUS, to trzeba przygotować zaświadczenie

    nie bedzie skladek w czesci placonej przez pracownika czy pracodawce?
    zdrowotny wychodzi 1.97pln wiec zaszalejej i wplace do zusu:)
    z ustaleniem kwoty wynagrodzenia nie bedzie chyba problemu bo skoro
    pracownica jest w ciazy to przysluguje jej 100 %
    napewno nie ma jakiegos dodatkowego druku?
    pozdro:)

  • 5. Data: 2005-05-14 10:12:11
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > nie bedzie skladek w czesci placonej przez pracownika czy
    pracodawce?

    Składek E, R i Ch od wyn/zas. chorobowego nie płaci ani pracownik, ani
    pracodawca.

    > zdrowotny wychodzi 1.97pln wiec zaszalejej i wplace do zusu:)

    Skoro już wiesz, ile wynosi składka zdrowotna, a nie wiesz, jak się
    oblicza wynagrodzenie chorobowe, to ryzykuję, ale myślę, że to może
    nie być poprawne obliczenie.

    > z ustaleniem kwoty wynagrodzenia nie bedzie chyba problemu bo skoro
    > pracownica jest w ciazy to przysluguje jej 100 %

    100% przeciętnego wynagrodzenia z ostatnich 12 miesięcy, po odjęciu
    płaconych przez pracownika składek E, R i Ch.

    > napewno nie ma jakiegos dodatkowego druku?

    Karta zasiłkowa, a dla ZUS zaśw. ZUS Z3.

    wa

  • 6. Data: 2005-05-15 12:34:23
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    R6 napisał(a):

> [...]
    >jest na 1/2 etatu, min placy czyli 424.50 pln
    >jak obliczyc skladki dla zusu? jakie dodatkowe druki musze wypelnic?

    Wychodzi że wynagrodzenie wynosi: zasadnicze 141,50 i od tego ZUS
    pracownik i pracodawca E=13,81
    R=9,20 , pracownik CH=3,47 , pracodawca W=2,73 oraz zdrowotne od kwoty
    345,08 = 2,00
    Na zdrowotne wchodzi kwota 230,06 za zwolnienie lekarskie + 115,02 za
    dni pracy od 1-10.04

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl