  • 1. Data: 2006-04-05 17:58:23
    Temat: soc.prawo.podatki vs porada
    Od: r...@w...pl

    czy płatna porada prawnika uzyskana za pośrednictwem internetu (np
    e-prawnik) do czegokolwiek uprawnia w razie zakwestionowania przez US
    działań podjętych wg tej porady? Określają, że ma status
    informacji prawnej, czyli co właściwie to oznacza?

  • 2. Data: 2006-04-06 00:20:38
    Temat: Re: soc.prawo.podatki vs porada
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    czy płatna porada prawnika uzyskana za pośrednictwem internetu (np
    e-prawnik) do czegokolwiek uprawnia w razie zakwestionowania przez US
    działań podjętych wg tej porady?

    Nie uprawnia do niczego, bo tylko indywidualne zapytanie się podatnika
    w urzędzie skarbowym co do interpretacji jakiegoś przepisu ma moc wiążącą.
    Ja bym od tego prawnika żądał conajmniej zwrotu pieniędzy za poradę,
    pokrycia szkody i pomocy w rozwikłaniu tej sprawy.

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

  • 3. Data: 2006-04-06 21:51:49
    Od: "Kurdebalans" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:e11mut$cv7$1@nemesis.news.tpi.pl...

[...]

    Muszę zauważyć że się kolega myli.
    Nie zapytanie ma moc wiążącą tylko odpowież organu podatkowego Art. 14B
    §2OP.
    A to jest różnica.
    Jednak podatnik zgodnie z Art. 14B §1 OP nie musi się do niej zastosować.
    Wydana na podstaiw Art. 14A §1 interpretacja może być przez podatnika
    zażalona (§4)
    oraz zmieniona lub uchylona przez organ wyższej instancji..
    Wydanie interpretacji to proces a nie jednorazowy akt ze strony organu
    podatkowego.
    Interpretację prawa podatkowego wydaje sie w drodze postanowienia.
    A to postanowienie można uchylić w drodze decyzji. A decyzję można
    zaskarżyć.
    itd
    W zapytaniu należy przedstawić swoje stanowisko w sprawie.
    Wtedy wsparcie prawnika jest jak najbardziej na miejscu.
    k.

  • 4. Data: 2006-04-07 00:22:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kurdebalans napisał(a):
> [...]
    > --
    > Muszę zauważyć że się kolega myli.
    > Nie zapytanie ma moc wiążącą tylko odpowież organu podatkowego Art. 14B

    Muszę zauważyć że kolega nie umie cytować, i robi masakrę z tak prostej
    rzeczy jak post na usenecie.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-04-07 02:07:16
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "Kurdebalans" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zapytaniu należy przedstawić swoje stanowisko w sprawie.
    > Wtedy wsparcie prawnika jest jak najbardziej na miejscu.

    Ale pytanie brzmiało " czy płatna porada prawnika uzyskana za pośrednictwem internetu
    (np
    e-prawnik) do czegokolwiek uprawnia w razie zakwestionowania przez US
    działań podjętych wg tej porady?"

    Widzę, że Kurebalans zaczął mnie kontrolować po tym jak mu koleś z grupy
    atl.pl.telefonia.dialog, powiedział
    że "g.wno zna się na internecie radiowym".
    Ja się g.wno znam na prawie, nie jestem prawnikiem,
    za porady pisane z głowy i na chybcika nie biorę ani odpowiedzialności ani kasy.

  • 6. Data: 2006-04-07 03:03:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Piotr Grela (interpio) wrote:

    > Ale pytanie brzmiało " czy płatna porada prawnika uzyskana za pośrednictwem
    internetu (np
    > e-prawnik) do czegokolwiek uprawnia w razie zakwestionowania przez US
    > działań podjętych wg tej porady?"

    jak najbardziej, po za tym poproś o odpowiedź na piśmie, wówczas będzie
    ślad tego.

    A jeśli już, to polecam tu
    https://www.e-doradca.pit.pl/brzezinski/

  • 7. Data: 2006-04-07 09:37:54
    Od: r...@w...pl

    > Ja bym od tego prawnika żądał conajmniej zwrotu pieniędzy za poradę,
    > pokrycia szkody i pomocy w rozwikłaniu tej sprawy.

    Pytam, bo jestem ciekaw - nie po fakcie, ale w teorii, na szczęście ;)