  • 1. Data: 2006-01-25 06:38:35
    Temat: spis z natury i VAT-7
    Od: mk <m...@o...pl>

    Witam

    Troche się zamieszałem, więc proszę o odmieszanie.
    Mam spis z natury na 31.12.2005. Są to towary handlowe na kwotę 300,00
    zł netto w cenie zakupu. Z tego VAT-u jest 66,00 zł.
    Teraz tak, gdzie powinienem wpisać tę wartość w KPiR oraz czy ta kwota
    VAT-u (66,00zł), to jest ta kwota, którą wpisuje w poz 36 w VAT-7?

    prosze o łopatologiczne objaśnienie.
    wielkie dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-25 08:02:46
    Temat: Re: spis z natury i VAT-7
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 07:38:35 +0100, mk napisał(a):

> [...]
    > Teraz tak, gdzie powinienem wpisać tę wartość w KPiR oraz czy ta kwota
    > VAT-u (66,00zł), to jest ta kwota, którą wpisuje w poz 36 w VAT-7?

    Zaraz, jaki VAT ?? Przecież ten VAT odliczyłeś w momencie zakupu. I przy
    spisie z natury na koniec roku nigdzie go nie uwzględniasz.
    No chyba że jest to spis dotyczący zakończenia działalności - ale to
    całkiem inna sprawa.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2006-01-25 08:31:29
    Od: mk <m...@o...pl>

    Mieczysław napisał(a):

> [...]
    > spisie z natury na koniec roku nigdzie go nie uwzględniasz.
    > No chyba że jest to spis dotyczący zakończenia działalności - ale to

    Acha, czyli skoro wpisałem w zakup towarów i materiałów, to tylko
    podpinam sobie ten spis pod KPiR i to wszystko?
    Nie wpisuję nic do VAT-7?
    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2006-01-25 09:17:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mk wrote:
    > Acha, czyli skoro wpisałem w zakup towarów i materiałów, to tylko
    > podpinam sobie ten spis pod KPiR i to wszystko?

    No niezupełnie. Należy jeszcze uwzględnić wartość
    ze spisu w rozliczeniu rocznym zgodnie z instrukcją
    podaną w Rozporządzeniu

    > Nie wpisuję nic do VAT-7?

    Nie.

  • 5. Data: 2006-01-25 09:32:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mk wrote:

> [...]

    Jeśli jesteś VAT-owcem to remanent wyceniasz wg cen netto.

    [.....}

    > Acha, czyli skoro wpisałem w zakup towarów i materiałów, to tylko
    > podpinam sobie ten spis pod KPiR i to wszystko?

    Co wpisałeś? Zakup czy remanent?
    Remanent wpisujesz do KPiR za rok 2005 i 2006 najlepiej w kolumnie 16

    > Nie wpisuję nic do VAT-7?

    Nic.

  • 6. Data: 2006-01-25 10:13:59
    Od: mk <m...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Jeśli jesteś VAT-owcem to remanent wyceniasz wg cen netto.
    >
    > [.....}

    > Co wpisałeś? Zakup czy remanent?

    Te pozycje, które mam na remanencie wpisałem przy fakturach zakupu w
    kol. 10.

  • 7. Data: 2006-01-25 10:42:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mk wrote:

    > Te pozycje, które mam na remanencie wpisałem przy fakturach zakupu w
    > kol. 10.

    Rozumiem, że wpisałeś to w momencie zakupu. I nie pzryszło ci np do
    głowy wpisywać jeszcze raz (np ze znakiem "-") w momencie remanentu

  • 8. Data: 2006-01-25 11:21:38
    Od: mk <m...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Rozumiem, że wpisałeś to w momencie zakupu. I nie pzryszło ci np do
    > głowy wpisywać jeszcze raz (np ze znakiem "-") w momencie remanentu

    Tak wpisałem w momencie zakupu, nie wpisałem tego ze znakiem minus w
    momencie remanentu. Źle zrobiłem?
    pozdr.
    mk

  • 9. Data: 2006-01-25 11:28:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mk wrote:

    > Tak wpisałem w momencie zakupu, nie wpisałem tego ze znakiem minus w
    > momencie remanentu. Źle zrobiłem?

    Dobrze zrobiłeś. Nie rozumiałem dlaczego piszesz o tym z okazji
    remanentu.

  • 10. Data: 2006-01-25 11:58:14
    Od: mk <m...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Dobrze zrobiłeś. Nie rozumiałem dlaczego piszesz o tym z okazji
    > remanentu.

    uff, to dobrze, że zrobiłem poprawnie. Jeszcze tylko małe pytanko: za
    grudzień mogę składać VAT-7 na starym druku prawda?
    A zaokrąglam jak?
    Do pełnych złotych:
    29,53 jako 30 ?
    90,51 jako 91 ?