  • 1. Data: 2005-01-10 07:36:08
    Temat: spółka cywilna a działalność gospodarcza
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    Witam,
    jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, jakie są różnice (głównie natury
    podatkowej) w działalność spółki cywilnej i dg?

    Pozdrawiam
    Iza Świderska

  • 2. Data: 2005-01-10 07:44:03
    Temat: Re: spółka cywilna a działalność gospodarcza
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Izza napisał(a):
    > Witam,
    > jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć, jakie są różnice (głównie natury
    > podatkowej) w działalność spółki cywilnej i dg?

    Żadne. Mnóstwo. Jedna albo dwie.
    Wybierz dowolną.

    Zadałaś właśnie pytanie "czym się rózni ptaszek od wróbelka".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-10 08:04:51
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    Maddy wrote:

    > Żadne. Mnóstwo. Jedna albo dwie.
    > Wybierz dowolną.
    >
    > Zadałaś właśnie pytanie "czym się rózni ptaszek od wróbelka".

    :)
    oki hmm to jak powinnam zadac pytanie?:) moze w ten sposob [za ktoryms razem
    pytanie moze bedzie wlasciwe:) ] :
    Mam dg i srednio jedna-dwie faktury co miesiac, ale chce otworzyc
    wydawnictwo - stad bedzie wiecej faktur (koszty, umowy o dzielo, umowy o
    prace, itd). w tej sytuacji, co bedzie bardziej dla mnie, z ptk widzenia
    prawa podatkowego, bardziej oplacalne - ciagle dg czy sc?

    Iza

  • 4. Data: 2005-01-10 08:08:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Izza napisał(a):

> [...]
    > prace, itd). w tej sytuacji, co bedzie bardziej dla mnie, z ptk widzenia
    > prawa podatkowego, bardziej oplacalne - ciagle dg czy sc?

    Pytanie które zdałaś "czy łatwiej nakarmić wróbelka czy ptaszka?"

    Ciągle nie powiedziałas w jakiej formie prawnej prowadzisz działalność
    gospodarczą.
    A moze to być: dzialalność jednoosobwoa osoby fiozycznej, spółka
    cywilna, jawna , komandytowa, komandytowo-akcyjna, z o.o. sa. Ponadto
    działalnośc gospodarcza moga prowadzić stowarzyszenia i fundacje.

    A w jakiej formie Ty prowadzisz działalność gospodarcza?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-10 08:20:04
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > działalnośc gospodarcza moga prowadzić stowarzyszenia i fundacje.
    >
    > A w jakiej formie Ty prowadzisz działalność gospodarcza?

    obecnie zwykła jednoosobowa działalność gospodarcza osoby fizycznej z
    progami podatkowymi (ze wzgledu na oplacalnosc wspolnego rozliczania z
    mezem)

    Iza

  • 6. Data: 2005-01-10 08:26:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Izza napisał(a):

    > obecnie zwykła jednoosobowa działalność gospodarcza osoby fizycznej z
    > progami podatkowymi (ze wzgledu na oplacalnosc wspolnego rozliczania z
    > mezem)

    A po co Ci spółka cywilna?
    Spółka cywilna nie daje żadnych podatkowych korzyści. To jest forma w
    której działalnośc prowadzi kilka osób wspólnie. I tyle. Rozliczasz się
    tak samo.
    No chyba że satysfakcjonuje cię dzielnie sie dochodem ze wspónikami -
    mniejszy dochód - mniejszy podatek. Ale do tego wstarczy mniej zarabiac,
    to nie trudne ;-)

    Jeżeli liniowa stawka 19% nie jest dla ciebie korzystna i mniej płacisz
    podatków rozliczając sie z mężem to bardziej korzystnej formy
    opodatkowania nie znajdziesz.
    Moze ryczałt, ale to zależy od tego jaki jest udział kosztów w
    przychodach (im większy tym ryczałt mniej opłacalny). Poza tym nie dla
    każdej działalności ryczalt jest dozwolony.
    Szarpanie sie na spółkę z o.o. w sytuacji gdy sie nie wychodzi poza 19%
    to też przerost formy and treścią - w ogólnym rozrachunku wyjdzie duzo
    drożej.

    Generalnie zadałas pytanie do wrózki.
    A wrózki maja urlop.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2005-01-10 08:29:25
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > obecnie zwykła jednoosobowa działalność gospodarcza osoby fizycznej z
    > progami podatkowymi (ze wzgledu na oplacalnosc wspolnego rozliczania z
    > mezem)

    Droga Pani, analizując treść Pani pytań zadanych powyżej oraz na grupie
    prawa w sprawie dlaczego w KSH nie ma nic o spółkach cywilnych. proponuję
    udać się do najbliższego biura rachunkowego lub doradcy podatkowego.
    Naprawdę opłaty za tego typu wyjaśnienia są nieduże, a będzie szybciej i
    dokładniej - jak narazie to zadaje Pani pytania sprzeczne z logiką, a my nie
    potrafimy Pani odpowiedzieć na tak postawione pytania, bo rozmawiamy w innym
    języku.

    Pozdrawiam cię Maddy i podziwiam Twoją wyobraźnię werbalną :))

    Faust

  • 8. Data: 2005-01-10 08:36:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Faust napisał(a):

    > Pozdrawiam cię Maddy i podziwiam Twoją wyobraźnię werbalną :))

    Dzieki. To chyba brak kofeiny

    Maddy na odwyku ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2005-01-10 09:05:21
    Od: Iza <i...@a...poczta.onet.pl>

    Faust wrote:

> [...]
    > potrafimy Pani odpowiedzieć na tak postawione pytania, bo rozmawiamy w innym

    No to mi sie dostalo:(
    Nie wazne, czlowiek uczy sie na bledach i nalezy traktowac je jako
    kolejne doswiadczenie :)
    Co do ksiegowego... to i tak zbyt zameczam go pytaniami, wiec
    postanowilam zapytac kogos innego - coz najwyrazniej to byl blad.
    Co do samego ksh - to poprosilabym tylko o urla (poza googlem, bo
    najwyrazniej zle zadaje mu pytania wiec sila rzeczy zle odpowiada) gdzie
    powieksze wiedze o zasady dzialania sc.
    Co do logiki... no coz, kazdy kiedys zaczynal i pewnie kazdy ma prawo
    zadawac pytania, nawet te nielogiczne, choc dobrze jest sie dowiedziec,
    ze sa nielogiczne, za co naprawde serdecznie dziekuje:)

    Jeszcze raz dziekuje za wyrozumialosc i cierpliwosc.

    Pozdrawiam
    Iza Świderska

  • 10. Data: 2005-01-10 09:13:25
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Iza wrote:

    [...]
> [...]
    > Co do ksiegowego... to i tak zbyt zameczam go pytaniami, wiec
    > postanowilam zapytac kogos innego - coz najwyrazniej to byl blad.

    Nie wiem czy wiekszym bledem nie jest placenie ksiegowemu,
    ktory takprostejsprawynie wyjasnil..

    > Co do samego ksh - to poprosilabym tylko o urla (poza googlem, bo
    > najwyrazniej zle zadaje mu pytania wiec sila rzeczy zle odpowiada) gdzie
    > powieksze wiedze o zasady dzialania sc.

    s.c nie jest spolkoa prawa handlowego dlatego w ksh o tym NIE MA NIC.
    natomiast jak sama nazwa wskazuje jest oczywiscie w KC.

    Kodeksy sa oczywiscie np na www.sejm gov.pl
    a google naprawde dobre odpowiedzi daja, ale jak grupa niem ogla sie
    domyslic
    o coPani chodzi naprawde, to co miall biedny Pan Google poradzic.

    > Co do logiki... no coz, kazdy kiedys zaczynal i pewnie kazdy ma prawo
    > zadawac pytania, nawet te nielogiczne, choc dobrze jest sie dowiedziec,
    > ze sa nielogiczne, za co naprawde serdecznie dziekuje:)

    Prosze docenic wiec odpowiedzi Madzi..
    a zwlascza odpowiedz pytaniemna pytanie..
    CO pani chce talk wlasciwie osiagnac zmienajac forme prawna
    swej DG z prowadzonej jednoosobowo na prowadzona w formie s.c. ?

    pozdrowienia

    Boguslaw