    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Date: Mon, 12 Mar 2007 11:08:33 +0100

    On Mon, 12 Mar 2007, Cavallino wrote:

    > Tyle że tu nie chodzi o dochód, przychód czy koszty, ale o podstawy prawne,
    > czyli sepktrum przepisów regulujących taki a nie inny twór.

    Pozwalają? - pozwalają :)

    > Że sc się nie nadaje do takich rzeczy to masz przykład w tytule wątku....

    Ależ nadaje się, tyle że trzeba być świadomym ograniczeń!

    > Nie do końca.
    > Rynek idzie na koszt.
    > Na dzień dobry sc jest tańsze.
    > To jedyny powód takiego a nie innego wyboru,

    Ten powód jest wystarczający - rynek nie daje ŻADNEJ gwarancji, że
    środki wpakowane w DG się zwrócą!

    > dalej już tylko pod górkę.

    Tylko przy założeniu, że po pierwsze "wypaliło" czyli DG dorobiła
    się jakiegoś majątku, i do tego ze istnieje powód żeby ją przekształcać.
    Zauważ, że NIE MA przeciwwskazań żeby teraz dokonać przekształcenia
    które tak szczegółowo opisał Kriss!

    W naszym, konkretnym przypadku, założenie spzoo na początku, w porównaniu
    do szczegółowo opisanego przez Krisa, dokonywanego TERAZ przekształcenia
    w tęże spzoo, nie dałoby ŻADNEGO zysku - prawda?
    Myślisz, że oni pójdą tą drogą i przekształcą S.C. w spzoo żeby sobie
    na łeb ściągnąć PK, powoływanie zarządu itp?
    Obstawiam że będą woleli zapłacić ew. podatki.
    Taniej wyjdzie.
    Mimo, że TEORETYCZNIE masz rację, w tytule jest przykład rzeczywistej
    komplikacji spowodowanej co najmniej niejasnością jak postępować
    z S.C.

    > Nie w zakresie prowadzenia a w zakresie oceny przepisów.
    > Większość tych praktyków od prowadzenia o tych przepisach ma pojęcia żadne,
    > albo niewielkie, a już zwłaszcza o przepisach w alternatywnych formach.

    Dobra, można spróbować ująć tak: "znajomość przepisów to również
    jest koszt".
    Widać dla większości za duży.
    Za duży przy tak małej DG!

    pzdr, Gotfryd