  • 1. Data: 2002-09-03 05:53:41
    Temat: sposób dokumentowania daty wpływu faktury
    Od: w...@p...onet.pl

    Witam
    Pytanie pewnie trywialne ale powstałe na tle sporu z księgowością.
    Jak należy dokumentować datę wpływu faktury?
    a. dla faktur przychodzących pocztą
    b. dla faktur dostarczanych razem z towarem przez dostawcę (razem z chlebem
    piekarz prznosi swoją fakturę, która jest (albo i nie jak nie ma gotówki w
    kasie) opłacana gotówką.

    Czy wszystkie faktury winny być wpisywane do dziennka korespondencyjnego (L.
    dz. data wpływu itd) czy też jest jakiś inny racjonalny sposób by było to
    zgodne z widzeniem świata przez urzędników skarbowych przy kontroli odliczeń
    Vatu? Może rejestr przyjętych faktur?

    A co z fakturami otrzymanymi w sklepie, hurtowni ?

    Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za przydługi i może nie do końca jasne

    wojsmi
    _________________
    www.hoteldaniel.com.pl
    ______________________

  • 2. Data: 2002-09-03 10:12:45
    Temat: Re: sposób dokumentowania daty wpływu faktury
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Pytanie pewnie trywialne ale powstałe na tle sporu z księgowością.
    > Jak należy dokumentować datę wpływu faktury?

    A jak uwaza Twoja ksiegowosc?

    Karol

  • 3. Data: 2002-09-03 16:44:42
    Od: "recepcja" <r...@h...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak uwaza Twoja ksiegowosc?

    Że wszystkie f-ry winny być opatrzone: wlynęło dnia itd. oraz numerem
    kolejnym z księgi kancelaryjnej i oczywiście wpisane do tejże księgi.
    Faktury przy działalności hotelowej i gastronomicznej zapełniają księgę w
    sposób lawinowy bez względu na to czy zapłacone są dostawcy w jego
    siedzibie, czy dostawcy w naszej siedzibie, czy też są przelewowe
    (dostarczone własnoręcznie lub pocztą).
    Całkowita paranoja.
    Moim skromnym zdaniem powinny być ewentualnie wpisywane do jakiegoś
    odrębnego rejestru papierowego a do księgi tylko te które przysłano pocztą.
    A może się mylę?

    czekam na rozwianie moich wątpliwości

    wojsmi
    ______________
    www.hoteldaniel.com.pl
    wypoczynek i konferencje
    _________________

  • 4. Data: 2002-09-03 17:27:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "recepcja" <r...@h...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > >
    > Że wszystkie f-ry winny być opatrzone: wlynęło dnia itd. oraz numerem
    > kolejnym z księgi kancelaryjnej i oczywiście wpisane do tejże księgi.

    ciach

> [...]
    > Moim skromnym zdaniem powinny być ewentualnie wpisywane do jakiegoś
    > odrębnego rejestru papierowego a do księgi tylko te które przysłano

    Moja :-) ksiegowosc dla odmiany wprowadzila zasade, ze nie wolno mazac
    jakichkolwiek tekstow (pieczatek, zapisow w ksiegach kancelaryjnych) na
    fakturach.
    Od lat (czyli AFAIR od 05.07.1993 :-) zastanawiam sie, ktora metoda jest
    lepsza.

    Pozdrawiam,
    Karol