    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spóźnione zeznanie - czynny żal
    Date: Tue, 25 Sep 2007 22:11:48 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przyznaję, że z deklaracją JEST problem.
    > Bo pytaniem jest czy brak deklaracji jest "wyraźnym udokumentowaniem"
    > czy nie.
    > Mam rozumieć, że godzisz się ze stanowiskiem iż brak deklaracji
    > jednak jest takim "udokumentowaniem"?

    Brak deklaracji w terminie kilka dni po terminie jest udokumentowaniem tego
    że *być może* podatnik nie wysłał.

    > Moim zdaniem polega na tym, że jakby przyjąć iż brak deklaracji *w
    > ogóle*
    > nie dowodzi wykroczenia i w tym rozumieniu można nie składać deklaracji
    > (wcale) i zamiast niej złożyć czynny żal, twierdząc że US "nie miał
    > dowodu", to miałbyś rację.

    Ja nie twierdzę że brak deklaracji *w ogóle* nie dowodzi wykroczenia. Ja
    twierdzę że brak deklaracji w ciągu X dni od ustawowego terminu nie jest
    dowodem wykroczenia, gdzie X to jest czas dostarczenia przesyłki
    ekonomicznej przez pocztę.

    > W czym widzę problem?
    > Ano w tym, że wysłanie pocztą *traktuje się* jak złożenie w urzędzie.
    > Inaczej mówiąc, *jak* składasz deklarację za pomocą poczty, to
    > np. deklarację którą trzeba złożyć do 25. składasz 25. na poczcie
    > a do US dociera "kiedyś".
    > Niemniej *traktuje się* ją jako złożoną 25.
    >
    > W tym momencie nie ma różnicy, czy owa deklaracja leży fizycznie
    > nie otwarta przez człowieka[1] w US, czy też "idzie pocztą": należy
    > ją traktować jako "złożoną w urzedzie".
    > Tak czy nie?

    Naciągane, ale ma sens.

    Tak czy inaczej, dziękuję wszystkim za dyskusję. Ciąglę sądzę mam rację, ale
    jest to racja na tyle mało ewidentna, że nie ma sensu się kopać..., wobec
    tego trzeba się pokajać i wystąpić o odstąpienie od ukarania.

    p. m.