  • 1. Data: 2008-12-16 17:45:51
    Temat: sprzedaż doładowań telefonicznych, doładowań do gier, kluczy do gier
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czy sprzedaż:
    - doładowań GSM
    - gry: doładowania, wirtualne pieniędze, klucze i licencje

    wymaga jakichś koncesji i dodatkowych dokumentów

    co trzeba miec wpisane w działalność by takie elementy odsprzedawać

    główną działalnością ma być współpraca z energetyką
    a powyższe dodatkowymi działaniami poprzez stronę internetową i allegro w
    ramach tej samej firmy

  • 2. Data: 2008-12-16 17:50:47
    Temat: Re: sprzeda? do?adowan telefonicznych, do?adowan do gier, kluczy do gier
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 18:45:51 zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > czy sprzeda?:
    > - do?adowan GSM
    > - gry: do?adowania, wirtualne pieniedze, klucze i licencje
    >
    > wymaga jakich? koncesji i dodatkowych dokumentów

    ZTCW nie, chyba że już minfin znowelizował już podatki od gier
    i wciągnął tam wszystko co się rusza (był taki projekt, chyba
    nawet Vagla o tym pisał)

    > co trzeba miec wpisane w dzia?alno?ae by takie elementy odsprzedawaae
    >
    > g?ówn? dzia?alno?ci? ma byae wspó?praca z energetyk?
    > a powy?sze dodatkowymi dzia?aniami poprzez strone internetow? i allegro w
    > ramach tej samej firmy

    WKF: w ramach tego samego przedsiębiorstwa, pod tą samą firmą

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-16 17:59:44
    Temat: Re: sprzeda? do3adowan telefonicznych, do3adowan do gier, kluczy do gier
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet Vagla o tym pisał)

    > WKF: w ramach tego samego przedsiębiorstwa, pod tą samą firmą

    nie rozumiem, czy to znaczy że nie mogę mieć dziłalności która ma to
    wszystko?

    dodam iż chodzi o działalność jednoosobową
    a dodatkowe elementy bez fizycznego sklepu, tylko poprzez internet

  • 4. Data: 2008-12-16 18:02:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 18:59:44 zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nie rozumiem, czy to znaczy ?e nie moge mieae dzi?alno?ci która ma to
    > wszystko?

    Nie nie, chodziło mi tylko o zwrot 'w ramach tej samej firmy',
    formalnie rzecz biorąc jest niepoprawny ;-) Ot takie czepianie się :-)

    Na mój gust możesz to wszytsko robić bez koncesji czy zezwoleń,
    ale to tylko moje przeczucie, przepisów nie przeglądałem.

    Pozdrawiam,
    TOmek

  • 5. Data: 2008-12-16 22:57:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008, zlotowinfo wrote:

    > nie rozumiem, czy to znaczy że nie mogę mieć dziłalności która ma to
    > wszystko?

    Formalizm o którym Tomek już napisał, ale zapodam coś do poczytania ;)

    _117.html

    Art.43[3] i dalsze (definicja firmy)
    Art.55[1] (definicja przedsiębiorstwa)

    "[]" oznaczają indeksy (a nie paragrafy, żebyś w złym miejscu
    nie czytał :))

    > dodam iż chodzi o działalność jednoosobową

    ...której firmą jest *imię i nazwisko*... ;)

    > a dodatkowe elementy bez fizycznego sklepu, tylko poprzez internet

    Nie szkodzi.
    Jak mam na stanie (w ESToWNiP) kompa, to jest on "majątkiem
    stanowiącym część przedsiębiorstwa".

    Przedsiębiorstwa nie należy mylić ani z nieruchomością (i jej
    lokalizacją, nawet jeśli *zazwyczaj* przedsiębiorstwo mieści
    się w lokalizacji, nie ma przeszkód aby w jednej lokalizacji
    było kilka przedsiębiorstw ani aby przedsiębiorstwa miały
    oddziały) ani z firmą - pod jedną firmą jeden przedsiębiorca
    może prowadzić kilka przedsiębiorstw :D
    Przypadek odwrotny, czyli kilku przedsiębiorców prowadzących
    jedno lub kilka przedsiębiorstw pod jedną firmą zostawię Ci
    na prostą łamigłówkę - co to jest za twór?? (nie bić!!
    - w Kodeksie Cywilnym jest dobrze zamaskowany, daleko
    w tekscie od rozdziału o przedsiębiorcach)

    Owa nomenklatura może się przydać przy czytaniu tekstów
    prawniczych, np. opisów na deklaracjach PIT.

    pzdr, Gotfryd