  • 1. Data: 2008-12-16 16:52:13
    Temat: Polskie znaczki na fakturze
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Zgodnie z Interpretacją Trzeciego Mazowieckiego= Urzędu Skarbowego w
    Radomiu z dnia 4 sierpnia 2005 r. 1473/227/WD/423, jeśli na fakturze nie
    ma polskich znaków, ale dane istotne z punktu widzenia ustawy nie
    pozostawiają wątpliwości, to faktura jest oki. Jak rozumiem, ta
    interpretacja tyczy się faktur na których zamiast ą jest a, zamiast ć
    jest c itd. A co w przypadku, gdy na wydrukach są dziwne krzaczki??
    Sytuację mam taką u jednego klienta. Program do faktur, nie chce za
    bardzo poprawnie współpracować z drukarką i drukuje krzaczki zamiast
    polskich znaczków. Czy taka okrzaczkowana faktura jest ważna, czy nie
    bardzo??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2008-12-16 17:17:48
    Temat: Re: Polskie znaczki na fakturze
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Buster wrote:
> [...]
    > bardzo poprawnie współpracować z drukarką i drukuje krzaczki zamiast
    > polskich znaczków. Czy taka okrzaczkowana faktura jest ważna, czy nie

    wiesz, na ludzki rozum jestli "dane istotne z punktu widzenia ustawy nie
    pozostawiają wątpliwości" to jest ważna.
    każdy kontrola będzie miała swoje własne zdanie na ten temat.
    Nie możesz wklepac tego klienta bez polskich znakow, tak zeby sie
    drukowalo bez krzakow?

  • 3. Data: 2008-12-16 17:54:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 17:52:13 Buster <r...@w...p.lodz.pl> napisał(a):

> [...]
    > bardzo poprawnie współpracować z drukarką i drukuje krzaczki zamiast
    > polskich znaczków. Czy taka okrzaczkowana faktura jest ważna, czy nie

    Jak od doradców podatkowych dostawałem takie faktury że byś nie uwierzył
    że tacy profesjonaliści podatkowi wystawiają takie szmatławe faktury
    Poza tym Tobie nic nie grozi raczej, najwyżej ktoś sobie nie odliczy ;-)

    -----

    Przy okazji - czy taki ktoś może wystąpić z regresem(koszty,vat)
    jeśli faktura okaże się na tyle wadliwa że kontrola ją zakwestionuje ?
    Czy też jeśli ją zaksięguje bez noty/korekty to może spadać potem na
    drzewo?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-16 22:42:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Przy okazji - czy taki ktoś może wystąpić z regresem(koszty,vat)
    > jeśli faktura okaże się na tyle wadliwa że kontrola ją zakwestionuje ?
    > Czy też jeśli ją zaksięguje bez noty/korekty to może spadać potem na drzewo?

    Właśnie to że mógł wystawić note IMVHO wskazuje, że błąd był nie tylko
    po stronie wystawcy.
    Sam się przyczynił, i to dwa razy:
    - akceptując "odrzuconą" fakturę
    - nie wystawiając noty.

    Ale obstawiam, że zarówno "linia" NSA, jak i jej "wsparcie" groźbą akcji
    z udziałem ETS, raczej nie pozwolą podatnika zdołować.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-16 23:17:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 23:42:41 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Właśnie to że mógł wystawić note IMVHO wskazuje, że błąd był nie tylko
    > po stronie wystawcy.
    > Sam się przyczynił, i to dwa razy:
    > - akceptując "odrzuconą" fakturę
    > - nie wystawiając noty.

    A dajmy na to ilość towaru 'się zamazała', została tylko cena,
    notą poprawić się nie da, o korektę nie występował. Zostaje
    tylko chwycić się tej akceptacji błędnej faktury ?

    > Ale obstawiam, że zarówno "linia" NSA, jak i jej "wsparcie" groźbą
    > akcji
    > z udziałem ETS, raczej nie pozwolą podatnika zdołować.

    Ale to od strony podatkowej, mi chodziło o regres cywilny
    w stosunku do wystawcy faktury.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-17 00:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2008, Tomek wrote:

    > A dajmy na to ilość towaru 'się zamazała', została tylko cena,
    > notą poprawić się nie da, o korektę nie występował.

    Jaką korektę??
    Przecież w tym wypadku wyłącznie duplikat.

    > Ale to od strony podatkowej, mi chodziło o regres cywilny
    > w stosunku do wystawcy faktury.

    Ale żeby regres był, najpierw musi pojawić się szkoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-12-17 08:06:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 01:13:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Jaką korektę??
    > Przecież w tym wypadku wyłącznie duplikat.

    Aj waj, chodziło mi o to że drukarka zawaliła sprawę
    i obcięła tu i tam cyfry. Jak wystawisz duplikat to albo będzie
    równie poszatkowany, albo nie będzie duplikatem.

    > Ale żeby regres był, najpierw musi pojawić się szkoda.

    No to przychodzi kontrola i wywala takie faktury z odliczeń.
    Załóżmy że kontrahent się nie odwołuje i decyzja staje się prawomocna.
    Może wtedy mnie ganiać?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2008-12-17 08:10:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > No to przychodzi kontrola i wywala takie faktury z odliczeń.
    > Załóżmy że kontrahent się nie odwołuje i decyzja staje się prawomocna.
    > Może wtedy mnie ganiać?

    Albo i się odwoływał do NSA i ETS ale te stwierdziły
    że faktura zbyt skopana jest. Efekt ten sam.

  • 9. Data: 2008-12-17 10:47:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Aj waj, chodziło mi o to że drukarka zawaliła sprawę
    > i obcięła tu i tam cyfry. Jak wystawisz duplikat to albo będzie
    > równie poszatkowany, albo nie będzie duplikatem.

    Moment.
    Ty się chyba jeszcze nie doktoryzowałeś z nomenklatury
    dokumentów VATowych, co? ;)
    Co to jest: kserokopia oryginału faktury VAT.
    Napis u góry: "Faktura VAT oryginał".

    Kto powiedział, że duplikat musi mieć tę samą FORMĘ?
    Przecież z wymagań do faktury wynika, że faktura i jej pochodne
    muszą mieć określoną TREŚĆ.
    Fakturę z nieczytelną kwotą należy IMO traktować jak każdą
    fakturę z nieczytelną kwotą - niezależnie, czy tę kwotę
    drukarka wydrukowała "poszatkowaną", myszy zeżarły czy pies
    obsikał.
    Wystawić dupliktat i tyle - w zakresie treści nic się
    przecież *nie* zmieniło :)

    A czasy kiedy błąd w trafieniu w tarczę lub bęben drukarki
    powodował wydrukowanie sąsiedniego znaku są na tyle odległe,
    że błąd powodujący zmianę treści tak, że zamiast "2" jest "3"
    chyba jest mało prawdopodobny :)
    No, jeszcze jeśli drukarka drukuje w trybie tekstowym (na
    igłówkach dość częste) to może wejść przekłamanie elektryczne.
    Ale wtedy mamy poważniejszy problem - niezgodność oryginału
    z kopiami :>

    > No to przychodzi kontrola i wywala takie faktury z odliczeń.
    > Załóżmy że kontrahent się nie odwołuje i decyzja staje się prawomocna.
    > Może wtedy mnie ganiać?

    Ganiać zawsze może.
    W końcu mogę Cię pozwać do sądu że masz mi zapłacić powiedzmy
    1000 zł. Za cośtamcośtam ;)
    Mogę? I co mi zrobisz? ;)
    Jak chodzi o skuteczność, to IMVHO wracają argumenty te same
    co poprzednio: nie dopełnił "staranności".
    Mógł się zgłosić że f-ra jest "zła" (po duplikat bądź korektę).
    Mógł jej nie przyjąć.
    Mógł wystawić notę.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-12-17 10:59:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 11:47:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > igłówkach dość częste) to może wejść przekłamanie elektryczne.
    > Ale wtedy mamy poważniejszy problem - niezgodność oryginału

    Dobra, dobra, poddaję się :-)

> [...]
    > co poprzednio: nie dopełnił "staranności".
    > Mógł się zgłosić że f-ra jest "zła" (po duplikat bądź korektę).

    Ano, ok.

    Pozdrawiam,
    Tomek