    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż bezrachunkowa
    Date: Mon, 1 Nov 2004 09:42:00 +0100

    On Sun, 31 Oct 2004, rok wrote:
    [...]
    >+ > >+ DW jest w kwocie brutto i taką kwotę mam wrzucić w sprzedaż
    >+ > >+ będąc vatowcem??
    >+ >
    >+ > Ależ nie.
    >+
    >+ To znaczy, że mam sporządzić DW w kwocie netto, czy tez
    >+ sporządzam go w brutto a księguję netto ??

    IMHO sprawdź czy zapodałeś googlowi :) również taką koncepcję:
    http://groups.google.pl/groups?as_oq=bezrachunkowa%2
    0bezrachunkowej&as_ugroup=*.podatki&lr=&num=100&hl=p

    W tym poście:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&selm=cel1qg%24g
    dv%249%40galaxy.uci.agh.edu.pl
    ...Bogusław sugeruje skorzystanie z ES VAT do rozliczenia miesięcznego.

    Podatnik ma możliwość "podobierania sobie" z rozporządzenia takiego
    trybu rozliczenia który "będzie wygodny" :)
    Bo trybów "zgodnych z przepisami" jest zazwyczaj KILKA :)

    >+ > >+ No i jeszcze problem z Vatem. Jak go wykazać i policzyć ??
    >+ > >+ Prosze o odpowiedź bo od dwóch godz. już googlam i nic.
    >+ >
    >+ > Nie szukasz właściwego hasła :)
    >+ > Możliwości są dwie:
    >+ > - WIESZ jaka była stawka sprzedaży, przynajmniej do CZĘŚCI
    >+ > sprzedaży niedokumentowanej fakturami; do tej częsci nie
    >+ > ma pytań

    No i wychodzi że masz TAKĄ sprzedaż:

    >+ Zawsze jest to 22%. Nie mam towaru na innej stawce.
    >+ Czy wobec tego do ewidencji Vat netto i vat na 22%
    >+ i opisuje to jako sprzedaż bezrachunkową??

    Nie wypowiem się.
    W widzianych "drukowanych" ES VAT "bezrachunkowa" była w osobnej
    kolumnie, jak rozumiem właśnie w celu rozliczenia proporcji
    sprzedaży (tj. możliwości podsumowania miesięcznego dla
    tych odliczeń) :)

    Mi się *WYDAJE* że trudno się przyczepić w twoim przypadku
    zarówno do wystawiania "dziennych" DW w których z kwoty brutto
    byłby wyliczony VAT (i wpisywania obu pozycji do ES VAT oraz
    netto do KPiR) jak i do wpisywania "dziennego" DW *tylko*
    do ES VAT w "bezrachunkową" (brutto, *bez* wykazywania VAT !)
    i rozliczeniu 'na koniec miesiąca' VATu należnego tudzież
    wpisania wartości "obrotu wg definicji VAT" :) (patrz sąsiedni
    wątek) do KPiR.
    Przyznam że nie wiem gdzie w tym drugim przypadku trzymać "urzędowe" :)
    rozliczenie obrotu i podatku należnego, jak *możnaby* to zrobić
    w samej ewidencji może bym i coś niestandardowego ;) wymyślił
    ale nie będę ryzykował wprowadzenia w błąd :]
    Chodzi oczywiście o zapis *techniczny* - "gdzie zapisać to
    rozliczenie" a problem matematyczny "jak to zrobić" bo ten jest
    jasno zapisany w ustawie :)

    Potraktuj wypowiedź jako zaproszenie do dyskusji "podsumowujemy
    możliwe metody rozliczania sprzedaży bezrachunkowej" :)
    Zaproszenie *dla grupy*... :)
    BTW: ja "bezrachunkowej" nie mam....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd