  • 1. Data: 2003-03-12 11:33:27
    Temat: sprzedaż używanego sprzętu
    Od: "Alnet System" <a...@i...pl>

    Prowadzę działalność gosp., rozliczam się na zasadach ogólnych i m.innymi
    handluję używanym sprzętem komputerowym. W jaki sposób można wystawić
    fakturę na sprzęt używany, który zakupiłem od osoby fizycznej (bez VATu),
    jak powinna wyglądać taka faktura, od czego naliczyć podatek VAT?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-03-12 13:34:39
    Temat: Re: sprzedaż używanego sprzętu
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 12 Mar 2003 12:33:27 +0100, "Alnet System" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >fakturę na sprzęt używany, który zakupiłem od osoby fizycznej (bez VATu),
    >jak powinna wyglądać taka faktura, od czego naliczyć podatek VAT?

    Powinna wyglądać dokładnie tak samo jak każda inna faktura. A VAT
    liczysz od tego co zwykle - od ceny sprzedaży.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-03-12 19:58:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003 s...@s...pl wrote:
    (ww. 'spamer' to Sławomir Dąbrowski :))
    >+ [...] "Alnet System" <a...@i...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Powinna wyglądać dokładnie tak samo jak każda inna faktura. A VAT
    >+ liczysz od tego co zwykle - od ceny sprzedaży.

    Prawdę mówiąc - ściśle rzecz biorąc o to pytał :>
    Ale ja bym spytał inaczej: dlaczego w takim razie nie prowadzi
    sprzedaży komisowej, "oszczędzając" VAT od ceny zakupu...
    W to że ma aż tak dużo kosztów ovatowanych (i tak mało
    zysku) że nie traci na owym VAT - nie wierzę !

    Do "Alnet[a/u]": poszukaj hasła "komis komisowa" w archiwum
    googla; komis może wymagać dodatkowych 'papierów' (zajrzyj do
    rozp. ds. KPiR - a i to nie wiem czy to wszystko), ale jest
    taki wynalazek jak faktura VAT-KOMIS (pośrednictwo).
    VAT "od klienta" przelewasz (czyli jak było "zw" to zostaje
    "zw" i kupiec VATu *nie płaci* - jak kupcem nie jest "firma"
    a "ludź z ulicy" to po prostu mniej płaci !) a do tego dopi-
    sujesz twoją prowizję (zawsze +VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-13 08:30:56
    Od: e...@b...pl

    [...]
    > Powinna wyglądać dokładnie tak samo jak każda inna faktura. A VAT
    > liczysz od tego co zwykle - od ceny sprzedaży.

    A czy powinienem zawrzec jakas umowe z osoba od ktorej kupilem taki sprzet?
    No bo jak potem wykazac koszt zakupu?

    PZDRWM, Szmoyn

  • 5. Data: 2003-03-13 12:36:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 12 Mar 2003 20:58:50 +0100), Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Prawdę mówiąc - ściśle rzecz biorąc o to pytał :>
    > Ale ja bym spytał inaczej: dlaczego w takim razie nie prowadzi
    >sprzedaży komisowej, "oszczędzając" VAT od ceny zakupu...

    Sprzedaż komisowa to kosmzarny kłopot. Czasami lepiej na czarno tym
    handlować niż babrać się z te wszystkie papierki związane z komisem,
    chyba że na prawdę dużo się ma takiego sprzętu.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 6. Data: 2003-03-13 22:18:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Sprzedaż komisowa to kosmzarny kłopot.

    Nie mówię że nie :(
    Ale jeśli przy sprzedaży z marżą 15% towaru "zw" osobie
    fizycznej trzeba by odprowadzić 22% VAT - no to 7% trzeba
    dopłacić z własnej kieszeni...

    >+ Czasami lepiej na czarno tym
    >+ handlować niż babrać się z te wszystkie papierki związane z komisem,

    Hm... w razie wpadki można chyba zwrócić w innej postaci równowartość
    VATu za dłuższy okres :|

    pzdr, Gotfryd