  • 1. Data: 2004-05-31 12:11:16
    Temat: stacje paliw a akcyza od gazu
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    Do 1 maja br. stacje paliw płaciły akcyzę od sprzedawanego gazu propan-butan
    do napędu samochodów. Czy po 1 maja nadal są płatnikami z tego tytułu, czy
    już nie? Spotykam się z rozbieżnymi opiniami w tej sprawie. Jeżeli zaś nie
    są już podatnikami akcyzy, to czy nadal muszą płacić opłatę paliwową od
    sprzedaży gazu?
    Pozdro

  • 2. Data: 2004-05-31 14:55:59
    Temat: Re: stacje paliw a akcyza od gazu
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > już nie? Spotykam się z rozbieżnymi opiniami w tej sprawie. Jeżeli zaś nie
    > są już podatnikami akcyzy, to czy nadal muszą płacić opłatę paliwową od
    > sprzedaży gazu?

    akcyzy juz nie placa, oplate jeszcze tak ale w sejmie chca to zmienic

    vladi

  • 3. Data: 2004-05-31 15:20:39
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > akcyzy juz nie placa,
    juz nie?? a czy duza ona byla? bo jakos
    nie bylo radykalnej obnizki na stacjach...

    > oplate jeszcze tak ale w sejmie chca to zmienic
    no no no, zobaczymy co to zmieni....

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 4. Data: 2004-05-31 17:16:39
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl.pl>

    Dnia 31.05.04 17:20, Użytkownik Bozoo napisał:

    > juz nie?? a czy duza ona byla? bo jakos
    > nie bylo radykalnej obnizki na stacjach...

    ... bo stacje od 1. maja kupują gaz drożej - o wartość akcyzy jaka płaci
    w tej chwili dostawca

    --
    Niebieski

  • 5. Data: 2004-06-06 16:19:25
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr R." <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są już podatnikami akcyzy, to czy nadal muszą płacić opłatę paliwową od

    akcyzy od maja juz nie placi a co do oplaty paliwowej to reguluje to DZU 217
    z 2003 r poz 2124

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2124.htm

    cytuje:
    Art. 37j. 1. Obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od paliw silnikowych ciąży
    na:

    1) producencie paliw silnikowych,

    2) importerze paliw silnikowych.

    2. Obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od gazu, o którym mowa w art. 37h,
    ciąży na podmiocie dokonującym sprzedaży detalicznej tego gazu

    wiec oplata paliwowa dla gazu p-b pozostaje bez zmian czyli placi ja
    wlasciciel stacji auto-gazu.

    pozdro:)

  • 6. Data: 2004-06-07 15:03:20
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > akcyzy od maja juz nie placi a co do oplaty paliwowej to reguluje to DZU
    217
    > z 2003 r poz 2124

    [...]
    > wiec oplata paliwowa dla gazu p-b pozostaje bez zmian czyli placi ja
    > wlasciciel stacji auto-gazu.
    >
    > pozdro:)

    Jak stacje paliw nie są już podatnikami akcyzy (z czym się oczywiście
    zgadzam), to jak ustalisz podstawę do wyliczenia opłaty paliwowej?

  • 7. Data: 2004-06-10 12:38:01
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    > 217
    > >
    > [...]
    >
    > Jak stacje paliw nie są już podatnikami akcyzy (z czym się oczywiście
    > zgadzam), to jak ustalisz podstawę do wyliczenia opłaty paliwowej?

    no nie kumam problemu:)
    bo nie ma scislego zwiazku z podatkiem akcyzowym z oplata paliwowa...
    od poczatku oplate paliwowa placilo sie od ilosci litrow /kg/ sprzedanego
    gazu
    w zalaczniku do DzU podano stawke tj. 105 pln /t, potrzebny jest wskaznik
    1kg gazu =1,78 litra
    dodatkowo do UC nalezy skadac co miesiac info o wskazaniach licznikow z
    dystrybutorow i 3 strony bzdurnych informacji
    /zalacznik do rozp Min Infrastruktury z dnia 22.12.2003 /DzU nr 227poz 2251/
    pozdro:)