  • 1. Data: 2006-04-23 23:21:59
    Temat: student
    Od: "Kio" <ysmay13@_NOSPAM_poczta.fm>

    Od wrzesnia 2005 przebywan na wyminie studenckiej w Anglii. Dorabiam sobie
    tymaczowo w agencji pracy. W Polsce nie zarobiłem nic. W Anglii zarobilem ok
    800 Ł. Czy muszę składać zeznanie podatkowe ??

    pozdrawiam Damian

  • 2. Data: 2006-04-24 01:50:05
    Temat: Re: student
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kio wrote:
    > Od wrzesnia 2005 przebywan na wyminie studenckiej w Anglii. Dorabiam sobie
    > tymaczowo w agencji pracy. W Polsce nie zarobiłem nic. W Anglii zarobilem ok
    > 800 Ł. Czy muszę składać zeznanie podatkowe ??

    i tak i nie.

    Dieta zwolniona z podatku to 32 funty za dzień, maksymalnie 30 dni.
    Podejrzewam, że nie przekroczyłeś.
    Jeśli nie to tak jakbyś nic nie zarobił i nic nie musisz składać.

  • 3. Data: 2006-04-26 09:10:42
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > i tak i nie.

    Nie musisz, jeśli w Polsce NICZEGO nie zarobiłeś.

  • 4. Data: 2006-04-28 22:19:57
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > Nie musisz, jeśli w Polsce NICZEGO nie zarobiłeś.

    Nie zgadzam się z Tobą.

    Ja bym powiedział, że nie musisz, jeśli Twoje miejsce zamieszkania
    (rezydencja) nie było w 2005 w Polsce. Bo jeśli było (jak miałeś podane w
    zgłoszeniu NIP-3?), to nawet jeśli nie zarobiłeś NIC w Polsce, a w Angli tak
    (podkreslam - w anglii, bo np. z Irlandią jest inaczej), to muszisz złożyć
    zeznanie w PL.

    Jak wynika z Twojego posta, do wrzesnia 2005 Twoim miejscem zamieszkania
    była Polska. Wiec - wg mnie - muszisz złożyc zeznanie, choć być moze ze
    względu na diety nie będziesz miał nic do dopłaty.

    Uprzedzam pytanie Roberta J. - podstawa w/w stwierdzenia: art. 3 pkt1 ustawy
    o PIT (Dz.U. 1991 nr 80 poz. 350)
    "Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy)."

    pozdrawiam, jacenty
    --
    www.goldap.info.pl

  • 5. Data: 2006-04-28 23:30:49
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    news.vogel..pl wrote:

    > Nie zgadzam się z Tobą.

    800 funtów nie przekroczy kwoty niepodlegaljacej pod US z tytułu diety,
    czyli dla US te pieniądze nie istnieją.

    wiec jeżeli w Polsce nic nie zarobił to do opodatkowania jest zero i nie
    musi składać pit.
    Po części więc jest to prawda.