  • From: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: student
    Date: Sat, 29 Apr 2006 00:19:57 +0200

    > Nie musisz, jeśli w Polsce NICZEGO nie zarobiłeś.

    Nie zgadzam się z Tobą.

    Ja bym powiedział, że nie musisz, jeśli Twoje miejsce zamieszkania
    (rezydencja) nie było w 2005 w Polsce. Bo jeśli było (jak miałeś podane w
    zgłoszeniu NIP-3?), to nawet jeśli nie zarobiłeś NIC w Polsce, a w Angli tak
    (podkreslam - w anglii, bo np. z Irlandią jest inaczej), to muszisz złożyć
    zeznanie w PL.

    Jak wynika z Twojego posta, do wrzesnia 2005 Twoim miejscem zamieszkania
    była Polska. Wiec - wg mnie - muszisz złożyc zeznanie, choć być moze ze
    względu na diety nie będziesz miał nic do dopłaty.

    Uprzedzam pytanie Roberta J. - podstawa w/w stwierdzenia: art. 3 pkt1 ustawy
    o PIT (Dz.U. 1991 nr 80 poz. 350)
    "Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy)."

    pozdrawiam, jacenty
    --
    www.goldap.info.pl