eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkistudia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać › Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    From: Samotnik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    Date: Thu, 22 Jul 2004 16:06:29 +0000 (UTC)

    <t...@N...gazeta.pl> napisal(a):
    > .aby było w pełni legalne oraz najkorzystniejsze finansowo?
    > Sytuacja wygląda tak:
    > Powolutku rozważam rozpoczęcie działalności gospodarczej (e-handel, póki co
    > jestem zieloniutki, jeśli idzie o prawo i podatki ), no obecnie jestem na
    > etapie
    > kalkulowania kosztów jej prowadzenia. Mam jednak mały problem, mianowicie &#8211;
    > jestem studentem, razem ze znajomymi wynajmujemy mieszkanko, no a firma
    > gdzieś
    > zarejestrowana być musi. Rodzinne miasto odpada &#8211; nie było by to prawdziwe
> [...]

    Strasznie kombinujesz. Zarejestruj u rodziców (muszą Ci użyczyć kawałek
    mieszkania) i tyle. To tylko siedziba. Podczas rejestracji wpisz sobie w
    miejsce działalności 'cała Polska' i tyle. Nie masz obowiązku przebywać
    w siedzibie firmy, możesz być na permamentnym wyjeździe, nikogo to nie
    obchodzi. Ew. kontrola US jeśli Cię nie zastanie, to wezwie/umówi się na
    jakiś termin i przyjedziesz. Więcej kłopotów będziesz miał, jak kiedyś
    Ci US powie, że skoro w wynajmowanej chacie ludzie mieszkają, to wynajem
    lokalu nie stanowi KUP, bo nie jest wykorzystywany wyłącznie do celów
    działalności.

    Poza tym u rodziców masz stałą siedzibę, nie ma problemów jeśli będziesz
    chciał zmienić mieszkanie na studiach i tak dalej.

    Alternatywnie zarejestruj w mieszkaniu, tylko powstrzymaj się z
    wliczaniem czynszu w KUP, bo to dość śliska sprawa w tym przypadku.

    I jeszcze jedna sprawa - pamiętaj, że firmy bywają na 'celowniku' i
    wystarczy donosik, żeby Ci przejrzeli komputery na okoliczność
    pirackiego softu itp. Chyba nie chciałbyś mieć takiej akcji w studenckim
    mieszkaniu, gdzie na ogół jest co ukrywać w tym względzie? ;-)
    --
    Samotnik