eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkistudia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać › Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    From: " " <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: studia - mieszkanie - miejsce rejestracji firmy - jak to związać
    Date: Thu, 22 Jul 2004 17:01:36 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):

    > 211;
    > iwe

    > &#8211;
    > hodu,
    > by
    >
    > Strasznie kombinujesz. Zarejestruj u rodziców (muszą Ci użyczyć kawałek
    > mieszkania) i tyle. To tylko siedziba. Podczas rejestracji wpisz sobie w
    > miejsce działalności 'cała Polska' i tyle. Nie masz obowiązku przebywać
    > w siedzibie firmy, możesz być na permamentnym wyjeździe, nikogo to nie
    > obchodzi. Ew. kontrola US jeśli Cię nie zastanie, to wezwie/umówi się na
> [...]

    Hmm.. widze to mniej więcej tak:
    A.
    1. Firme rejestruje w rodzinnym miasteczku u rodzicow (tam mam stałe ( i
    jedyne..) zameldowanie.
    2. Rozumiem, że i tam musze doprowadzic komputer do porządku (oj ciezka
    bedzie sprawa..
    3. W aktualnym mieszkaniu:
    a) musze sie również zameldować oraz pozostali wspollokatorzy, wiąze sie
    to z chyba z tym, ze wlasciciele mieszkanka muszą wowczas placic podatek od
    wynajmu mieszkanka..?
    b) i tu doprowadzam kompa do porządku (rozumiem, ze tyczy się to nie tylko
    mojego komputera..)
    4. No czynszu raczej nie wrzuce w KUP.
    5. Czy cokolwiek związanego z tym mieszkaniem - tel, internet..moge wliczyc
    w KUP?

    Sęk w tym, no nie wiem jak to z właścicielami bedzie - bo te podatki i
    wogole rejestrowanie przez nich najmu to trochu roboty..więc może być
    problem.

    No najlepszym wyjściem by było mieć chyba posiadanie własnego mieszkania i
    tam mieszkanie + prowadzenie firmy,
    wtedy podatki właścicieli, zameldowania..odpadają itp.

    Ehh, no zawile to - jest jeszcze inna możliwość w takiej własnie sytuacji?
    Są jeszcze jakies inne "haczyki" jesli chodzi o siedzibe w rodzinnym miescie
    i mieszkanie wraz z prowadzeniem firmy tu, gdzie studiuje?