    From: temp <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: szukam kosztów - zakup samochodu?
    Date: Thu, 13 Aug 2009 18:42:27 +0200

    Piotr wrote:

    > Miesięcznie mam podatki ok 1200zł VAT i 800 PIT. Sypie się stary samochód,
    > pomyślałem więc o zakupie nowego na firmę. Pomóżcie mi ocenić zdolności
    > finansowe bo nie wiem czy dobrze liczę ile mi się pomniejszy podatek przez
    > ratę kredytu a ile będę musiał wydać "z budżetu domowego". Czy dobrze to
    > liczę?:
    >
    > 1. samochód kosztuje 60000 brutto więc ok 10 tys. dostaję zwrotu
    > jednorazowo z US (samochód z homologacją).
    > 2. kosztem więc jest jego cena netto czyli dokładnie 49180
    > 3. rozkładam tą kwotę amortyzując 20% wartości rocznie więc wychodzi mi ok
> [...]

    Myślę,że robisz jeden podstawowy błąd w założeniach.
    Będzie to środek trwały i nie znika ot tak sobie za klaśnięciem z firmy.
    Ja do tych odliczeń podchodzę na zasadzie pożyczki od państwa - coś dają ale
    potem i tak zabierają np. zastanów się co się dzieje jak chcesz sprzedać ten
    samochód bo nagle musisz zakończyć DG (vat?).
    Myślę, że napaliłeś się na "budżet domowy" ..kosztem DG ale to ma krótkie
    nogi.