    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: termin płatności
    Date: Fri, 8 Oct 2004 12:41:10 +0200

    On Fri, 8 Oct 2004, Bavaria Polska wrote:

    >+ Witam,
    >+ Czy termin płatności wynikającej z FV można liczyć od daty sprzedaży (daty
    >+ dostawy towaru), a nie od daty wystawienia faktury? Np. data dostawy
    >+ 06-10-2004, a data wystawienia faktury 10-10-2004.

    Pytanie nie jest jasne.
    Jeśli pytasz czy UMOWA może stanowić że TP liczymy od daty sprzedaży
    to sprzeciwu nie widzę. Takoż może to być "15 dni od najbliższych
    imienin prezesa firmy", choć tu przeciwwskazaniem jest problem
    w razie zmiany prezesa ;)
    Jeśli sposób liczenia terminu JEST ustalony - no to jednostronnie
    go zmienić AFAIK nie można - nie znam przepisu pozwalającemu dostawcy
    uznać że jednostronnie określi ów termin. Jeśli terminu WCALE nie
    określono - to AFAIR wg KC termin określa się przez "wezwanie" (wezwanie
    do zapłaty).

    >+ W jakim terminie od daty dostawy należy wystawić FV?

    Dostawy CZEGO ?
    Zasada ogólna to 7 dni. Ale w przepisach jest cały stosik
    wyjątków !!

    >+ Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź.

    ...a ja o precyzyjne (z wystarczającą ilościa danych) pytania !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)