    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Date: Tue, 26 May 2009 00:15:59 +0200

    On Mon, 25 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > KPiR, vat wiadomo, wrzucam do ewidnecji zakupu z chwila otrzymania faktury od
    > hurtownika,

    Ale to nie wyklucza "wrzucania na bieżąco" również do KPiR!
    Może inaczej: załózmy że masz f-ry na "zwykły koszt" (nie towar
    handlowy), wystawione odpowiednio 6 i 7 maja, ale otrzymane
    odpowiednio 7 i 8 maja (w odwrotnej kolejności).
    W jakiej kolejności masz je w KPiR?
    (możliwe są obie wersje, zależnie który kawałek rozporządzenia
    kto sobie wybierze :))
    Z tego wyniknie IMO wpis dotyczący *nie otrzymywanego* towaru
    handlowego, jako iż nakaz niezwłocznego wpisywania TH dotyczy
    wyraźnie tylko "otrzymania" - więc na mój gust w pozostałych
    przypadkach TH należy ujmować na takiej samej zasadzie, jak
    każdy koszt.
    Czyli tak jak podatnik sobie wybrał.

    pzdr, Gotfryd