  • Data: 2009-05-28 10:21:25
    Temat: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale nie ma w czym :)
    > Przepis dla VAT jest jeszcze prostszy: "Jeżeli podatnik nie dokona
    > obniżenia kwoty podatku należnego w terminach okreœlonych w ust. 10, może
    > obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za jeden z dwóch
    > następnych okresów rozliczeniowych".
    > Nie ma ŻADNYCH dodatkowych warunków.

    Gubie się poniewaz piszesz ze wpisywac do 20 kolejnego miesiaca moge przy
    zalozeniu prowadzenia ewidencji vatowskich ALE
    w ewidencjach vatowskich - glownie zakupu- daty wpisow zupelnie odbiegaja od
    tego co jest ksiedze (wlasnie ze wzgledu na te data wplywu + 2 kolejne
    okresy).
    Powiem jak ja robie a Ty powiedz czy dobrze :) Juz bez pokretnych wpisow z
    przepisami.

    Wszystkie faktury kosztowe ktore dojda do 20 kolejnego miesiaca (przykladowo
    20 maja), wpisuje w dacie
    wystawienia w koszty w ksiedze kwietniowej, jezeli faktura przyjdzie do mnie
    po 20. to z racji tego ze formalnie jest juz zamkniety miesiac
    wpisuje ja w dacie wystawienia (czyli np 28 kwietnia w maju) ale
    chronologicznie do ksiegi z maja.
    Niezaleznie od tego moge te fakture ujac w ewidencji zakupu vat w czerwcu
    (nie ma scislego zwiazku pomeidzy ksiega a ewidencja).
    Do Ewidencji sprzedazy vat ida faktury sprzedazy na biezaco, do 20 miesiaca
    nasteonego wpisuje te faktury do ksiegi po kolei (teraz bede wklepywac
    raport z kasy).
    Czy tak ?
    Np. nie mialem prawea wpisac faktury wystawionej 31 kwietnia w kwietniowym
    rejestrze vat bo do mnie nie mogla dojsc wtedy ale do ksiegi jako ze
    przyszla przed 20 kolejnego miesiaca
    wpisalem.

    Na marginesie moge wrzucic w koszty oplate za otwarcie limitu kredytowego w
    koncie firmowym? (zdarzyc sie moze ze pojde sobie na basen i zaplace karta
    ale glownie idzie na
    wydatki firmowe, tu poszlo na kase fiskalna)

    P.