  • Data: 2009-05-28 10:58:04
    Temat: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-05-2009 o 12:21:25 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > 20 maja), wpisuje w dacie
    > wystawienia w koszty w ksiedze kwietniowej, jezeli faktura przyjdzie do mnie
    > po 20. to z racji tego ze formalnie jest juz zamkniety miesiac
    > wpisuje ja w dacie wystawienia (czyli np 28 kwietnia w maju) ale
    > chronologicznie do ksiegi z maja.
    > Niezaleznie od tego moge te fakture ujac w ewidencji zakupu vat w czerwcu
    > (nie ma scislego zwiazku pomeidzy ksiega a ewidencja).
    > Do Ewidencji sprzedazy vat ida faktury sprzedazy na biezaco, do 20 miesiaca
    > nasteonego wpisuje te faktury do ksiegi po kolei (teraz bede wklepywac

    Tak - ze stertą 100 wyjątków i 200 wyjątków do wyjątków, więc ciężko to potwierdzić.

    VAT z PIT nie mając nic wspólnego poza tym, że przychód i obrót w części przypadków
    sie pokrywają i że często faktury docierają do obiorcy w m-cu wystawienia.

    > Np. nie mialem prawea wpisac faktury wystawionej 31 kwietnia w kwietniowym
    > rejestrze vat bo do mnie nie mogla dojsc wtedy ale do ksiegi jako ze
    > przyszla przed 20 kolejnego miesiaca
    > wpisalem.

    "Niektórzy" chcą żeby korygować wtedy poprzedni miesiąc w KPiR,
    ale chyba żadnych sankcji za to nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek