  • Data: 2005-08-29 09:42:37
    Temat: Re: trudne początki - nowa dg
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 28 Aug 2005, Aga wrote:

    > Dzięki!
    >
    > Podpowiedzcie mi jeszcze, proszę, czy mogę jakoś wpuścić w koszty prywatny
    > zakup dokonany jeszcze przed rozpoczęciem działalności ("odsprzedanie")?

    Publicznie znane są 2 przypadki:
    - towar handlowy poprzez remanent początkowy (tylko)
    - środki trwałe (w dowolnej chwili)
    Nie robi się tego przez "zakup od samego siebie" (nic się nie martw,
    ja też zacząłem rozważania od takiej metody :) ale prawo cywilne nie
    przewiduje takiej czynności) lecz poprzez "przekazanie na cele DG".

    > Konkretnie chodzi m.in. o licencję na windowsy

    Dla WNiP nie ma takiego zezwolenia :(
    Kruczek ze "sprzedażą komuś żeby odkupić" opisali... ale nie wiem
    czy warto skoro to OEM (i wypadałoby "z komputerem").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)