  • 1. Data: 2006-02-28 21:51:42
    Temat: tytul prawny do lokalu
    Od: stranGer <B...@w...BEZTEGOpl>

    Witam.
    Kupilem 2 lata temu mieszkanie bedac kawalerem. W akcie notarialnym oraz
    w papierach spoldzielni mieszkaniowej figuruje wiec tylko ja.
    Obecnie jestem od roku zonaty, nie mamy rozdzielnosci majatkowej.
    W roku 2005 zrobilismy remont w mieszkaniu, faktury byly wystawiane na zone.
    W sieci przeczytalem, ze "...Warunkiem skorzystania z ulgi jest
    posiadanie tytułu prawnego do remontowanego domu, mieszkania lub ich
    części. ..."
    Moje pytanie brzmi: czy zona moze na swoim zeznaniu podatkowym odliczyc
    sobie te faktury? Czy fakt, ze nie ma zawartej jej w akcie notarialnym
    sprawia ze nie posiada ona tytulu prawnego do lokalu? Czy bedac moja
    zona, niejako z "automatu" ma takie prawo do lokalu?
    Czy lepiej po prostu rozliczyc sie wspolnie zeby sie nikt nie czepial.

    A co jak kopne w kalendarz? Bedzie mogla mieszkac w tym mieszkaniu ?

    pozdrawiam
    g.
    ---------
    usun BEZTEGO z mojego adresu i wstaw malpe gdzie trzeba

    BEZTEGOgolin77{at}wp.pl

  • 2. Data: 2006-03-01 03:35:20
    Temat: Re: tytul prawny do lokalu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    stranGer wrote:
> [...]
    > sprawia ze nie posiada ona tytulu prawnego do lokalu? Czy bedac moja
    > zona, niejako z "automatu" ma takie prawo do lokalu?

    Nie do końca jestem przekonany, ale z racji bycia żona ma tytuł prawny
    do lokalu.
    Głowy za to nie dam, ale można spróbować. Zapytaj w US, albo poszukaj w
    archiwum grupy. Dyskusja była spora na ten temat.

    > Czy lepiej po prostu rozliczyc sie wspolnie zeby sie nikt nie czepial.

    oczywiście, że lepiej, szczególnie jeśli jedna osoba wpada w wyższy próg
    podatkowy, albo nie pracuje.

    > A co jak kopne w kalendarz? Bedzie mogla mieszkac w tym mieszkaniu ?

    Ponieważ mieszkanie nabyłeś przed ślubem więc jest twoją własnością
    odrębną. Po twoim kopnięciu w kalendarz podlega ono normalnemu prawu
    spadkowemu, część dostanie żona, część dzieci.
    Z mieszkania nikt jej nie wyrzuci, bo po części ona go też dostanie w
    spadku.

  • 3. Data: 2006-03-02 21:47:06
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    stranGer napisał(a):
> [...]
    > Czy lepiej po prostu rozliczyc sie wspolnie zeby sie nikt nie czepial.
    >
    > A co jak kopne w kalendarz? Bedzie mogla mieszkac w tym mieszkaniu ?

    co do praw do mieszkania, to twoja zona nie ma zadnych, bo ty jestes
    jedynym wlascicielem
    jak kopniesz w kalendarz to zona bedzie mogla mieszkac w tym mieszkaniu
    napewno przez 3 miesiace... jak macie dzieci to mieszkanie dziedziczy
    zona i dzieci i dalej sobie mieszkaja, jak nie macie dzieci, to spadek
    dziedzicza: zona, twoje rodzenstwo i rodzice ;-) oczywiscie to wszystko
    obowiazuje jesli nie ma testamentu

    sg

  • 4. Data: 2006-03-04 18:07:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Jesteś więc do przodu - mieszkanie to nie wchodzi do majatku wspólnego
    małżonków. Po rozwodzie - coś ci zostanie :-))

    Wystarczy,że jest zameldowana w tym mieszkaniu lub jeśli nie jest - Twoje
    oświadczenie , że w nim mieszka.

    A to już kwestia możliwości , tego co się działo w latach poprzednich i efektu
    podatkowego.

    Jak spłaci innych spadkobierców to nie widzę przeszkód.

> [...]
    > zona i dzieci i dalej sobie mieszkaja, jak nie macie dzieci, to spadek
    > dziedzicza: zona, twoje rodzenstwo i rodzice ;-) oczywiscie to wszystko

    Niestety testament nie zawsze załatwia temat.Jesli pominieci w testamencie
    spadkobiercy nie uszanują woli zmarłego i nie okażą się "niegodni" to mogą
    coś wyszarpać.

    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2006-03-04 20:45:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kriss wrote:

    > Wystarczy,że jest zameldowana w tym mieszkaniu lub jeśli nie jest - Twoje
    > oświadczenie , że w nim mieszka.

    Żeby sprecyzować, tytuł prawny do lokalu w sensie zamieszkiwania w nim i
    skorzystania z ulgi.
    Nie tytuł prawny do lokalu w sensie własności.
    Bo zabrzmiało to jakby samo zamieszkiwanie dawało jakiekolwiek prawa do
    własności.

  • 6. Data: 2006-03-05 07:36:13
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    nie moze odliczyc bo nie ma zadnego prawa do lokalu, po prostu
    wyremontowala twoje mieszkanie ;), a ja mysle ze glupio zrobilisciew ze
    faktura nie byla na ciebie, teraz to chyba juz za puzno

    --
    Pozdro
    Harry