    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga odsetkowa
    Date: Wed, 14 Jun 2006 07:59:16 -0500

    Kuba-RPM wrote:

    > Mnie się wydaje, że odpowiedzią na nasze pytanie jest moment uzyskania prawa
    > do ulgi: czy w momencie kupna mieszkania (czyli podpisania aktu co może
    > nastąpić w 2008) czy uruchomienie kredytu i spłacania odsetek (jeszcze w tym
    > roku). Niestety nie znam odpowiedzi na to pytanie więc z niecierpliwością
    > czekam na Wasze opinie.

    Prawo do ulgi uzyskuje się w momencie rozpoczęcia inwestycji i
    zaciągnięcia kredytu na ten cel.

    Prawo do odliczania odsetek od podatku uzyskujie się po zakońćzeniu
    inwestycji.

    Odsetki zapłacone przed rokiem ukończenia inwestycji dolicza się w roku
    w którym po razu pierwszy nabyło się prawo do odliczania odsetek.

    Jeżeli prawo się zmieni, to dla tych którzy inwedstycje już rozpoczęli
    nic się nie zmieni, bo prawo nie działa wstecz.
    Będą mieli prawo do oliczania odsetek na zasadzie praw nabytych.