  • 11. Data: 2005-08-26 06:10:21
    Temat: Re: ulga remontowa - proszę o info
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    news:fw1hg2ah19iz$.dlg@int.dyndns.org.invalid...

    > I co w tym dziwnego? W tym roku nie będzie już tego miejsca ;P
    >
    > Było (i będzie za 2005) miejsce na odliczenie "remontu", (ulga
    zlikwidowana
    > od 2004). Jak widać sama likwidacja jeszcze nic nie oznacza :), a to, że
    > miejsce w picie było nie implikuje, że za rok będzie dalej ;-)

    no nie zasmucajcie mnie....

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=43183

    23. Moja siostra osiąga niewielkie dochody. Ponieważ w roku ubiegłym
    chciała wymienić okna w swoim mieszkaniu darowałam jej pewną kwotę pieniędzy
    na sfinansowanie tego wydatku. Czy w zeznaniu podatkowym siostra może
    wykazać darowane przeze mnie kwoty? Inaczej, z uwagi na zbyt małe dochody,
    nie będzie mogła skorzystać w pełni z ulgi remontowo-modernizacyjnej.

    Kwoty darowizn nie podlegają przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, zatem nie wykazuje się ich w rocznym rozliczeniu podatku
    dochodowego od osób fizycznych (opodatkowanie darowizn regulują przepisy
    ustawy o podatku od spadku i darowizn). Zbyt małe dochody i w konsekwencji
    podatek, który nie pokrywa całości przysługującej ulgi
    remontowo-modernizacyjnej nie oznaczają jednak, że ulga podatnikowi
    "przepada". Przepisy podatkowe stanowią bowiem, że kwota odliczeń od podatku
    z tytułu remontu lub modernizacji, przekraczająca kwotę podatku obliczonego
    za dany rok, podlega odliczeniu od podatku obliczonego za lata następne aż
    do całkowitego jej odliczenia. Zatem kwota ulgi, która przekracza podatek
    siostry należny za rok ubiegły będzie uwzględniona w podatku należnym za rok
    2005 i ewentualnie za lata następne (mimo, iż rok 2005 jest ostatnim rokiem
    obowiązywania ulgi remontowo-modernizacyjnej).

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-08-26 06:53:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik my way <y...@s...tlen.pl>
    w wiadomości <news:demboi$b4a$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    > zlikwidowana

    > no nie zasmucajcie mnie....

    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=43183
    [...]
> [...]
    > 2005 i ewentualnie za lata następne (mimo, iż rok 2005 jest ostatnim rokiem
    > obowiązywania ulgi remontowo-modernizacyjnej).

    Nikt nie mówi, że tak nie jest :D
    Po prostu zobaczymy, czy za 2006 w PIT-D będzie pole D.6 (Odliczenia, które
    nie znalazły pokrycia w podatku za lata ubiegłe -- PIT-D za 2004; Odliczenia
    wydatków, które nie znalazły pokrycia w podatku za 2002 -- PIT-D za 2003) i
    jaka będzie treść (jak widać zmienna).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2005-08-26 09:11:42
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:q1rhlj0arsyr$.dlg@int.dyndns.org.invalid...

> [...]
    > Odliczenia
    > wydatków, które nie znalazły pokrycia w podatku za 2002 -- PIT-D za

    Ludzie, chcecie opierac prawo do odliczenia na fakcie, czy w jakims
    tam druczku jest jakas rubryka, czy nie ?? Ja naprawde mam sklonnosci
    do rażąco swobodnych interpretacji prawa opodatkowego, ale bez
    przesady... :-)

    marekz

  • 14. Data: 2005-08-26 16:47:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:

    > Ludzie, chcecie opierac prawo do odliczenia na fakcie, czy w jakims tam
    > druczku jest jakas rubryka, czy nie ?? Ja naprawde mam sklonnosci do
    > rażąco swobodnych interpretacji prawa opodatkowego, ale bez przesady... :-)

    Nie.
    To druczki są oparte na prawie, a nie prawo na druczkach.
    Więc wnioskowanie jest jak najbardziej słuszne.