  • 1. Data: 2005-03-08 09:19:10
    Temat: ulga za internet
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    "Rz" napisała, ze ulga na internet może byc na obojga małżonków (czyli
    podwójna) jeżeli faktura jest na obu małżonków. Operatorzy - na ogół -
    wystawiają fakturę na jedna osobę (tą, która podpisała umowę).

    Co robicie aby miec "podwójną" ulgę ?

  • 2. Data: 2005-03-08 09:25:06
    Temat: Re: ulga za internet
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Wojciech Kozłowski napisał(a):
> [...]
    > podwójna) jeżeli faktura jest na obu małżonków. Operatorzy - na ogół -
    > wystawiają fakturę na jedna osobę (tą, która podpisała umowę).

    Czytamy grupy dyskusyjne i szukamy w google ;)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 3. Data: 2005-03-08 10:56:18
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:d0jqmf$aij$1@news.mch.sbs.de...
    >...... Operatorzy - na ogół -
    > wystawiają fakturę na jedna osobę .....

    a jak mają wystawiać skoro nie poprosiłeś ich o wystawianie na dwie osoby
    ?:))
    skontaktuj się ze swoim operatorem

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-03-08 11:32:43
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 11:56, na pl.soc.prawo.podatki, plusz napisał(a):

> [...]
    > wiadomości news:d0jqmf$aij$1@news.mch.sbs.de...
    >
    > a jak mają wystawiać skoro nie poprosiłeś ich o wystawianie na dwie osoby

    A jak macie zamiar odliczać 'internet' nawet przy założeniu że jest
    wystawiona faktura na dwie osoby, skoro kwota z tej faktury jest za *jedno*
    łącze?
    Czy też może operatorzy sieci osiedlowych zaczną wystawiać faktury na jedno
    mieszkanie z ... dwoma albo i więcej łączami*?

    *łącze - tutaj opłata abonamentowa za jeden miesiąc

    --
    Herbi
    08-03-2005 12:32:08

  • 5. Data: 2005-03-08 11:39:03
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie z ... dwoma albo i więcej łączami*?
    >

    > *łącze - tutaj opłata abonamentowa za jeden miesiąc

    Sie ludziom wydaje ze dwa razy to samo beda odliczac... :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 6. Data: 2005-03-08 12:57:25
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Black Peter napisał:

    > Sie ludziom wydaje ze dwa razy to samo beda odliczac... :)

    A dobrze im się wydaje.

    To jest bardzo proste.

    Z ulgi na Internet może skorzystać każdy, kto jest podatnikiem podatku
    dochodowego od osób fizycznych oraz ponosi wydatki związane z
    użytkowaniem Sieci w miejscu swojego zamieszkania, tj. korzysta z
    Internetu w celach osobistych. Jeśli obie osoby są na FV, to każda z
    nich spełnia zapis.

    To teraz trochę matemetyki.

    Posiada się łącze Neostradę 512. Koszty poniesione to 2x99,00zł. +
    10x120,78 = 1405,80zł. Razem zostanie zapłacone 1405,80 za rok
    posiadania internetu.

    Każda z osóbna wymieniona na FV ma prawo odliczyc nawet 760 zł od
    podstawy opodatkowania. Oznacza, to że w PIT-O (załacznik do PIT-36 lub
    PIT-37) każda z osób będzie mogła odliczyć 19% lub 30% lub 40% (w
    zależności od tego do jakiego na jaki próg się załapie) od połowy sumy
    rachunków za internet. W najlepszym przypadku (łacze np. 1024) każdy
    odliczy maksymalną kwotę tj 760zł.

    Zauważmy, że w przypadku rozliczania się obojga małżonków każdy z nich
    wpisuje do PIT-O SWOJE odliczenia, czyli połowę rachunku. W przypadku
    gdy FV będzie tylko na jedno z nich odliczenie może wykonać tylko jedno
    znich i to do wysokości 760zł. Przy zapłąceniu tak dużego rocznego
    rachunku stracą na tym.

    A teraz konkretnie. Przy założeniu przekroczenia limitu 760zł.

    W PIT-O wpiszą w przypadku FV na jedną osobę:
    próg podatkowy 19% 760 zł x 19% = 144,40 zł
    próg podatkowy 30% 760 zł x 30% = 228,00 zł
    próg podatkowy 40% 760 zł x 40% = 304,00 zł

    W PIT-O wpiszą w przypadku FV na dwie osoby:
    próg podatkowy 19% 760 zł x 19% = 144,40 zł x 2 = 288,80 zł.
    próg podatkowy 30% 760 zł x 30% = 228,00 zł x 2 = 456,00 zł.
    próg podatkowy 40% 760 zł x 40% = 304,00 zł x 2 = 608,00 zł.

    Otrzymają tyle zwrotu.

    Różnica oczywista.

    To tyle. Proste?

    Robin (Robert)

  • 7. Data: 2005-03-08 14:00:41
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 13:57, na pl.soc.prawo.podatki, Robin napisał(a):

    > To tyle. Proste?

    Nie gorączkuj się ;)
    Pokaż mi fakturę na dwie osoby - to po pierwsze.
    Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba - chyba że na fakturze są to
    ...dwie oddzielne pozycje - ale takiego czegoś nie stosuje się. Wystawia
    się oddzielne faktury.

    --
    Herbi
    08-03-2005 15:00:39

  • 8. Data: 2005-03-08 14:02:35
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Robin napisał(a):
    > A dobrze im się wydaje.
    >

    > Robin (Robert)

    Mi sie wydaje ze czesc ludzi mysli ze jak ma fakture na 2 osoby to te
    sama kwote mozna dwa razy rozliczyc :)
    To co napisales jest zrozumiale i sa nawet twierdzenia ze nie musi byc
    faktura na dwie osoby.
    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 9. Data: 2005-03-08 14:03:49
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Herbi napisał(a):

    > Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba - chyba że na fakturze są to
    > ...dwie oddzielne pozycje - ale takiego czegoś nie stosuje się. Wystawia
    > się oddzielne faktury.

    Podobno wystarczy wykazac _poniesione_ koszty czyli jedna osoba najpierw
    placi a pozniej druga i przedstawia dowody wplaty :)

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 10. Data: 2005-03-08 14:10:45
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Herbi napisał:

> [...]
    > Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba - chyba że na fakturze są to
    > ...dwie oddzielne pozycje - ale takiego czegoś nie stosuje się. Wystawia

    Podobnie miały się sprawy w przypadku odliczeń na pomoce naukowe np.
    komputer. Jeśli FV była na dwie osoby, to każda z nich mogła odliczyć
    zakup komputera - oczywiście do wysokości limitu.

    Podobnie jest tutaj.

    FV na dwie osoby były już przerabiane w przypadku zakupu komputera.

    Robin (Robert)