    From: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa o dzielo, jak to sie kurka liczy
    Date: Tue, 4 Oct 2005 00:31:33 +0200

    Piotrek wrote:
    > E, ja juz nic nie wiem. Kawa na lawe - mam napisac program
    > (aplikacje WWW), za ktora chce wspomniane juz 4100. Ile zatem przyjac
    > na KUP - 50% (co daje koszt brutto 4 555,56), czy 20% (czyli 4
    > 834,91 brutto). Mnie oczywiscie interesuje koszt netto i jedynie nie
    > chcialbym, aby przez zle skalkulowanie wyszedl nizszy.
    > Gdyby ktos zajmujacy sie tym dal mi jasna odpowiedz, bez gdybania,
    > bylbym wdzieczny.

    Poczytalem dokladniej, znalazlem nawet opis na stronie US Warszawa. Mam
    watpliwosci czy na tworzenie aplikacji moze byc KUP 50%. Na stronie owej
    stronie napisano " Działalność twórcza zaś charakteryzuje się tym, że sam
    autor często nie może przewidzieć efektów, które zazwyczaj mogą odbiegać od
    oczekiwań, założeń. Przez " twórczość " należy rozumieć stworzenie,
    kreowanie nowych wartości.".

    Srednio to pasuje do programowania, ktore co prawda moze odbiegac od
    oczekiwan, lecz z zalozenia ma byc jak najmniej chaotyczne i dazy sie do
    jego usystematyzowania. Inna sprawa to np. stworzenie oprawy graficznej do
    tejze aplikacji. To juz ewidentnie podchodzi mi pod dzialalnosc tworcza.
    Teoretycznie zatem moze oplacac sie podpisywac 2 umowy - jedna z KUP 20% na
    programowanie, druga z KUP 50% na stworzenie oprawy graficznej. Heh, zabawna
    sytuacja.