    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: updof, różnice kursowe AD 2007
    Date: Sun, 01 Apr 2007 22:14:59 +0200

    Dnia 01-04-2007 o 21:57:22 Atomek <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W ust.4 art.24c jest napisane ze roznice kursowe odnosimy do kursu NBP
    > zawsze gdy nie jest znany faktycznie zastosowany kurs banku. Przy
    > operacjach walutowych na koncie walutowym, nie istnieje pojecie kursu
    > zastosowanego - z samej definicji.

    Pytanie co dokładnie znaczy że "nie jest możliwe uwzględnienie faktycznie
    zastosowanego kursu waluty".
    Możliwych odpowiedzi jest kilka, więc interpretacja jest jedynym słusznym
    wyjściem dla kogoś
    miłującego fakt nieprowadzenia postępowania przeciwko swojej osobie ;)

    > Inaczej ma sie sytuacja gdy zlecamy bankowi zakup walut lub przekazanie
    > pewnej kwoty na konto zlotowe, wówczas bank stosuje swój własny kurs
    > (często przy większych operacjach wynegocjowany ze zleceniodawcą) i to
    > ten kurs musimy wziąć pod uwagę przy obliczaniu różnic.(zresztą,
    > sytuacji w których stosujemy kurs banku jest znacznie więcej)

    Tak, tylko co z tym zrobić:

    "wartość otrzymanych lub nabytych środków lub wartości pieniężnych w
    walucie
    obcej w dniu ich wpływu jest niższa od wartości tych środków lub wartości
    pieniężnych w dniu zapłaty lub innej formy wypływu tych środków
    lub wartości pieniężnych, według faktycznie zastosowanego kursu
    waluty z tych dni, z zastrzeżeniem pkt 4 i 5,"

    - jaka jest wartość kasy która wpływa na konto walutowe?
    Przeliczać ją po kursie średnim NBP z dnia poprzedzającego wpływ,
    po kursie NBP z dnia wpływu czy kursie kupna banku z dnia wpływu?

    Kur... czemu dorośli ludzie muszą się taką gówniarzerią zajmować,
    socjalizm do ntej...

    BTW w ramach taniego państwa dostałem wiążącą interpretację w postaci
    5(pięciu!) listów poleconych,
    chyba ktoś ma od godziny pisania płacone :)

    pozdro