eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkius $ dz. telekom. › Re: us $ dz. telekom.
  • Data: 2004-07-24 12:30:10
    Temat: Re: us $ dz. telekom.
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > "...przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    > > transakcji zapłata dotyczyła"
    > > Nie wiem czy z powyższego nie dałoby się również wywnioskować,
    > > że warunek jest spełniony gdy tytuł przelewu jest wątpliwy ale za to
    > > mamy sytuację gdy z jednym klientem jest zawierana (w roku
    > > podatkowym?) wyłącznie jedna transakcja - mamy wszak w ten
    > > sposób zapewnioną wymaganą identyfikację, a przelewu od
    > > Kaczora-Donalda raczej puścic się nie da.
    >
    > Przelewu nie, ale jak CI klient zrobi 'wpłatę własną'? ;-) A tacy są! I
    > co wtedy? Jeden klient z taką wpłatą własną rozwala Ci całą koncepcję -
    > wtedy możesz się ratować kryterium faktur, obrotu... Ale jeśli i tego i
    > tego nie ma, to jesteś w dupie i już na tę transakcję powinieneś mieć
    > kasę!

    Cóż, w _pierwszej_ chwili wygląda na to, że w takim przypadku jest
    rzeczywiście przegwizdane.

    > > no... nierozgarnięci klienci to może być pewien problem...
    > > Może poświęciłeś za mało uwagi omówieniu z nimi szczegółów
    > > płatności?
    > > Dla "niezinternetowanych" można też przygotować gotowe blankiety
    > > jak to praktykują różne firmy.
    >
    > Blankiety to może jak masz 100 klientów płacących regularnie co miesiąc,
    > a poza tym blankietami dzisiaj płaci 1/2 klientów (doświadczenia kolegi
    > z branży ISP). Reszta wali przelewy z Internetu i tam pisze co popadnie.

    Prawda.
    Wielka szkoda, że na kontach nie można zakładać filtrów
    i odrzucać płatności ;-)

    > Dobrym rozwiązaniem są systemy płatności masowych - każdy klient ma swój
    > rachunek, ale raz że banki tego byle Kowalskiemu nie sprzedają, a dwa,
    > że to nadal może nie spełniać kryterium z rozporządzenia. :(

    Też prawda.

    > Po miesiącach usiłowań mówię wprost - nie da się od klienta
    > wyegzekwować, żeby wpisywał jakiś konkretny tytuł przelewu. Mają to
    > równo w dupie. W sumie ich prawo...

    IMO wszystko zależy od specyfiki danej działalności.

    > > i tu jest właśnie cały ból z kasą bo to bilet w jedną stronę!
    >
    > No właśnie... A nawet jeśli zaprzestaniesz sprzedaży, to kasy chyba się
    > nie da wyrejestrować - bulisz za nią choćby nie wiem co, i to nawet
    > jeśli masz zawieszoną działalność. :(

    i dlatego wcale mi się do niej nie spieszy :-)

    Pix

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1