  • 1. Data: 2005-11-26 17:26:13
    Temat: usluga dla firmy nievatowca z UE - Wielka Brytania
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Hej,

    Czy wiecie, jak wystawić fakturę dla firmy z GB, która nie jestem VATmanem?
    Jaka stawka VAT i ewentualny opis?
    Ich NIP nie jest poprawnie zweryfikowany na
    http://www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/
    en/vieshome.htm

    Pozdrawiam
    SIM

  • 2. Data: 2005-11-28 08:19:12
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > VATmanem?
    > Jaka stawka VAT i ewentualny opis?
    > Ich NIP nie jest poprawnie zweryfikowany na

    Normalnie.VAT 22%.
    Pozdr

  • 3. Data: 2005-11-28 08:27:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    jot.be napisał(a):

    > Normalnie.VAT 22%.

    Stawka (lub raczej jej brak) nie zależy przecież
    zawsze od statusu vatowiec/niewatowiec odbiorcy.
    Skąd wiesz jakie jest miejsce świadczenia?

  • 4. Data: 2005-11-28 08:32:00
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Normalnie.VAT 22%.
    > Pozdr

    nawet jesli bedzie to np. usluga budowlana wykonywana w Wlk Brytanii ??

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-11-28 08:32:23
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    VATmanem?
    > Jaka stawka VAT i ewentualny opis?
    > Ich NIP nie jest poprawnie zweryfikowany na

    jaka to usługa?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-11-28 21:49:46
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > jaka to usługa?

    Budowa i wdrożenie oprogramowania
    - oprogramowanie działa w odniesnieniu do układu współrzędnych Wielkiej
    Brytanii w połączeniu z GPS, więc musi być budowane i wdrażane w GB.

    SIM

  • 7. Data: 2005-11-29 08:28:50
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Budowa i wdrożenie oprogramowania
    > - oprogramowanie działa w odniesnieniu do układu współrzędnych Wielkiej
    > Brytanii w połączeniu z GPS, więc musi być budowane i wdrażane w GB.

    zakładam, że jest to usługa niematerialna i nie ma mowy o żadnych towarach
    sprzedawanych odbiorcy
    IMHO taka usługa podlega opodatkowaniu w UK, bez wzgledu na to, czy odbiorca
    poda tobie zwykły czy też unijny numer NIP
    są jakieś głosy przeciwne ?

    faktura rózni się od zwykłej tym, że nie zawiera stawki podatku i kwoty
    podatku, musi natomiast mieć dopisek, że podatek vat rozliczy nabywca usługi
    wykazujesz to w deklaracji vat, musisz stosować nową wersję z nr 9
    jednoczesnie masz prawo do odliczenia vat z zakupów dotyczacych tej
    sprzedaży - mam na mysli zakupy w RP oczywiście
    sprzedaż taka zwieksza postawe do obliczenia ograniczenia zwrotu podatku

    pozdrawiam