  • 1. Data: 2003-01-05 12:05:12
    Temat: vat
    Od: "Robert" <p...@i...net.pl>

    jezeli wpadlem w pulapke vatu to czy istnieje jakas mozliwosc zeby z tej
    pulapki uciec oczywiscie w ramach prawa
    --
    z gory dzekuje i pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2003-01-05 12:35:49
    Temat: Re: vat
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 13:05:12 +0100, "Robert"

    >jezeli wpadlem w pulapke vatu to czy istnieje jakas mozliwosc zeby z tej
    >pulapki uciec oczywiscie w ramach prawa

    Zlikwidować starą działalność i założyć nową.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-05 15:25:29
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze x...@c...sz:

    > Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 13:05:12 +0100, "Robert"

    > Zlikwidować starą działalność i założyć nową.

    To tak w dużym uproszczeniu!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 4. Data: 2003-01-05 15:34:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 13:05:12 +0100, "Robert"

    > Zlikwidować starą działalność i założyć nową.

    Hmm... no nie mogłam się powstrzymać

    BZDURA NA RESORACH!!!

    Jeżeli odniesiemy się do starych przepisów sprzed 1 października 2002 -
    VATowcem zostawało sie raz na całe życie i każda kolejna jednoosobowa
    działalnośc a także najem inny niz na cele mieszkaniowe był owatowany z
    mocy ustawy.

    Wstyd kaizen, wstyd, tyle czasu na liście i niczego sie nie nauczyłeś...
    Ta wyssana z palca rada pojawiała sie juz kilkakrotnie na liście i
    kilkakrotnie dowiedziono że to totalna bzdura.

    Zresztą te przepisy juz nie obowiązują.

    Zmiana ustawy o PTU obowiązująca od 1 października 2002 pozwoliła
    podatnikowi który *zrezygnował* ze zwolnienia z VAT po 3 latach od
    zaistnienia tego faktu ponownie wybrac zwolnienie. Niestety nie
    dotyczyło to tych którzy z VAT wpadli z mocy ustawy - np. zanim zdążyli
    sami zrezygnować ze zwolnienia przekroczyli dopuszczalny limit obrotów
    zwolnionych albo wykonali czynnośc która jest bezwzdlędnie opodatkowana
    VATem.
    (DzU 153 z 2002r. poz. 1272)

    Ale, od dnia 1 stycznia obowiązuje nowe brzmienie art. 14 ust. 7a, które
    pozwala ponownie wybrac zwolnienie z VAT także tym, którzy to prawo
    utracili, a nie tylko tym którzy sami zrezygnowali. Oczywiście dopiero
    po 3 latach od momentu wejścia w VAT.
    (DzU 213 z 2002r poz. 1803).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-05 18:24:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 05 Jan 2003 16:34:47 +0100, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >Wstyd kaizen, wstyd, tyle czasu na liście i niczego sie nie nauczyłeś...
    >Ta wyssana z palca rada pojawiała sie juz kilkakrotnie na liście i
    >kilkakrotnie dowiedziono że to totalna bzdura.

    A czy Ty Maddy czasem nie masz zboczenia osobofizycznego? Vatowcem raz
    na całe życie zostaje kto? Prezes spółki? Największy
    udziałowiec/akcjonariusz czy wszyscy udziałowcy/akcjonariusze?

    BTW. Kaizen, nie kaizen plizz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-01-05 19:12:16
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:
> [...]
    > na całe życie zostaje kto? Prezes spółki? Największy
    > udziałowiec/akcjonariusz czy wszyscy udziałowcy/akcjonariusze?

    Krótko i rzeczowo napisał Maddy . W dodatku jeszcze prawdę .
    Do 1 stycznia 2003 jeśli osoba fizyczna wpadła w VAT to nie było wyjścia
    choć parę lat temu (5 czy 6 ) były jeszcze jakieś furtki
    Dopiero od w/w dnia jest możliwość powrotu do zwolnienia podmiotowego (ze
    względu na niewielkie obroty) . Tą możliwość przyznano tym podatnikom,
    którzy wcześniej sami z niego zrezygnowali. Ponowne korzystanie ze
    zwolnienia jest możliwe po upływie trzech lat od daty rezygnacji.
    Polecam http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/VAT/vat1.html
    #2 .
    Chyba że wszyscy dostali tego zboczenia za wyjątkiem Ciebie i takie bzdury
    nawet w gazetach piszą nie mówiąc o ustawach bo w tych ostatnich oczywiście
    jest to dość często praktykowane :)))
    Poza tym to Robert wpadł zapewne jako osoba fizyczna a nie jako Prezes
    spółki ( zapewne prawna ) bo pisał by w innej osobie a to chyba co innego .
    POZDR.

  • 7. Data: 2003-01-05 20:56:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 20:12:16 +0100, "oporek2"
    <o...@p...onet.pl> zakodował:

    >Do 1 stycznia 2003 jeśli osoba fizyczna wpadła w VAT to nie było wyjścia
    >choć parę lat temu (5 czy 6 ) były jeszcze jakieś furtki

    Teraz też jest furtka (dawniej też stosowana) - firma na ciotkę,
    kuzyna, brata itd. Nawet w niewielkiej rodzinie starcza na ładnych
    parę lat ;)

    >Chyba że wszyscy dostali tego zboczenia za wyjątkiem Ciebie i takie bzdury
    >nawet w gazetach piszą nie mówiąc o ustawach bo w tych ostatnich oczywiście
    >jest to dość często praktykowane :)))

    Być może ja mam zboczenie w przeciwną stronę - stosunkowo mało
    doświadczenia mam z OF, ale często spotykałem się z tym, że firmy w
    nowym roku zmieniały szyld.

    W podanym przez Ciebie artykule jest wyraŸnie napisane "chodzi oczywiœcie
    o podatnika będšcego osobš fizycznš" - w tym wštku, jak dotšd, takie
    stwierdzenie się nie pojawiło.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-01-06 12:08:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:av9jac$qb4$1@news.tpi.pl...

    > Hmm... no nie mogłam się powstrzymać
    >
    > BZDURA NA RESORACH!!!

    No moze ne "bzdura" a "duze uproszczenie".
    zalozona "po raz drugi" jednoosobowa nie jest "nowa"
    i juz wszystko OK.
    Ale od czego sa mamy, bracia, zony (ze o kochankach nie wspomne)?

    A poza tym wydaje sie oczywiste, ze pytajacy nie chce czekac 3 lata...

    Pozdrowienia

    Boguslaw