  • 1. Data: 2003-01-04 22:02:30
    Temat: Data powstania obowiązku w pod doch
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_030102/
    firma_z_a_5.html#2

    Jak to zrealizować fizycznie?
    Tzn faktura za usługi ciągłe była wystawiana
    do 7 dnia kolejnego miesiąca za poprzedni miesiąc.
    I co teraz? Przychód w dochodówce mam wykazać
    zanim wystawię fakturę? Praktycznie jak to zrobić?
    Jak zaewidencjonować ten przychód w dochodowym?

  • 2. Data: 2003-01-04 22:55:31
    Temat: Re: Data powstania obowiązku w pod doch
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, cef wrote:

> [...]
    >+ zanim wystawię fakturę? Praktycznie jak to zrobić?
    >+ Jak zaewidencjonować ten przychód w dochodowym?

    A jak zaliczasz fakturę kosztową, o ile dotyczy innego miesiąca ?
    IMHO - prowadzisz rejestr VAT ? Wtedy jest prościej: masz
    "urzędową" ewidencję przychodów, więc KPiR możesz spokojnie
    wypełniać po 7. Jeśli nie masz VAT...to chyba nie ma
    przeciwwskazań żeby sobie ewidencję przychodów założyć, ale trzeba
    by przeczytać dokładniej rozp. ds. KPiR !
    Wiem, wiem, tam i tak napisali że ma być "chronologicznie" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-05 10:43:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jeśli nie masz VAT...to chyba nie ma
    > przeciwwskazań żeby sobie ewidencję przychodów założyć, ale trzeba
    > by przeczytać dokładniej rozp. ds. KPiR !

    Abstrahując od tego "co mam", a "czego nie mam"
    pytam jak to zrealizować fizycznie?
    Nadać sobie jakiś numerek dla przychodu,
    zanim będzie faktura?

  • 4. Data: 2003-01-11 20:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jan 2003, cef wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Abstrahując od tego "co mam", a "czego nie mam"
    >+ pytam jak to zrealizować fizycznie?
    >+ Nadać sobie jakiś numerek dla przychodu,

    Hm... Jeszcze nie oglądałem pod tym kątem przepisów :), ale
    na pierwszy rzut:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/PDF/pdf2.html
    ?k=on;t=1997010120030111#r3_1
    +++
    Jeśli faktura nie zostanie wystawiona w terminie[...]przychód
    powstanie w dniu, w którym faktura powinna być wystawiona.
    ---

    Nie wiem czy tak podejść...
    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-12 09:27:00
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > I co teraz? Przychód w dochodówce mam wykazać
    > zanim wystawię fakturę? Praktycznie jak to zrobić?
    > Jak zaewidencjonować ten przychód w dochodowym?

    Wg nowych zasad ogólnych, za moment powstania przychodu dla celów podatkowych
    uznaje sie dzień wystawienia faktury(rachunku), nie póżniejjednak niż ostani
    dzień miesiąca, w którym nastąpiło: wydanie rzeczy, zbycie praw itp.,wykonanie
    usługi, otrzymanie zapłaty.
    Jesli wystawisz fakturę 7-02-2003 za usługę wykonana w styczniu, obowiązek
    podatkowy powst.w styczniu. (wyjątki-najem i inne umowy o podobnym charakterze,
    eksport).
    Pozdrawiam, M.Y.