  • 1. Data: 2003-01-04 21:51:19
    Temat: Re: Oznaczenie sprzedawcy/nabywcy na fakturze VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Igor Zgoła wrote:

    >+ Czy prowadząc DG jako osoba fizyczna i mając we wpisie do ewidencji DG
    >+ oznaczenie, że prowadzę ją pod nazwą: "XXX" na wystawianych i otrzymywanych
    >+ fakturach VAT konieczne jest oprócz nazwy XXX dodanie mojego imienia i
    >+ nazwiska. Staram się rozstrzygnąć ten problem , byłbym wdzięczny za
    >+ wskazówki.

    A mógłbyś tak przejrzeć googlem ?? Ostatniośmy wałkowali :]

    IMHO:
    - nie musisz w "nazwie" DG. Możesz tam napisać "XXX"
    Zajrzyj do rozp. o falturach, leży na www.mofnet.pl (i się
    marnuje ;>)
    - nie zwalnia cię to z obowiazku udostępnienia informacji
    o tym jak się nazywasz każdemu kontrahentowi (PDG !),
    jak na mój gust - "nie na żądanie" (czyli nie musi się
    dopytywać, ty masz mu "podać na tacy").
    - musisz napisać "na dole" o ile osobiście podpisujesz
    fakturę. Masz pracowników ?

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-01-06 15:44:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Igor Zgoła" <i...@3...pl> wrote in message

> [...]
    > znalazlem.

    > We wpisie do ewidencji DG mam "XXX"
    > W rozporzadzeniu do ustawy o VAT jest mowa o imieniu i nazwisku _lub_
    nazwie
    > badź nazwie skróconej sprzedawcy/nabywcy. Wnioskuję z tego że samo XXX
    > wystarczy, bo taka jest moja nazwa. Ale ilekroć w ustawie jest mowa o
    > sprzedawcy - rozumie się przez to podatnika dokonującego czynności
    > podlegających opodatkowaniu podatkiem. Podatnikiem jestem ja więc
    logicznie
    > myslac ta nazwa to powinna byc moja nazwa, a moją nazwą jest moje imę i

    To trzeba zobaczyc w ustawie o VAT kto to jst ten " podatnik dokonującey
    czynności
    podlegających opodatkowaniu podatkiem"
    Bo moze sie okazac ze ten "podatnik" nie musi miec osobowosci prawnej...

    Mysle, ze podatikiem jest XXX. Imie i Nazwisko, a nazwa skrocona oze byc XXX

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-06 18:14:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Igor Zgoła napisał:

    > Łaaaa. Racja. Ale ja głupi!
    > Przecież podatnikiem VAT są równiez jednostki organizacyjne niemające
    > osobowości prawnej. A zarejestrowana przeze mnie dzialalnosc gospodarcza
    > mozna podciagnac pod to, bo nie ma w ustawie blizszego doprecyzowania co
    > nalezy przez to rozumiec, choc to juz troche naciagana teza, ale nie mozna
    > jej chyba podwazyc. Ale to by wymagalo innego zgloszenia w US dla potrzeb
    > podatku VAT, ale jakby sie uprzec to nie dostrzegam na razie przeszkod
    > prawnych zeby podac na zgloszeniu nie moje imie i nazwisko a nazwe z wpisu
    > do EDG.
    Tyle tylko że jednoosobowy przedsiębiorca to nie jest "innna jednostka
    organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej" bo musiałby nagle
    przestać być osobą fizyczną. Potrafisz zamienic sie w jakis byt
    równoległy??? Jakis czwarty wymiar albo co :-))
    Bo jak nie to takie zgłoszenie będzie o prostu nieprawidłowe.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-06 19:17:35
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    A rozdwojenie jaźni sprawy nie załatwi? :-)))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-06 20:36:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Raczej nie. Będzie miał wówczas dwie osobowości prawne i to każda w postaci
    osoby fizycznej. Ciekawy jestem, jakby wyglądało pozwanie jednej jaźni przez
    drugą jaźń przed sądem? (:-{))

  • 6. Data: 2003-01-07 09:19:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" [...]
> [...]
    > równoległy??? Jakis czwarty wymiar albo co :-))
    > Bo jak nie to takie zgłoszenie będzie o prostu nieprawidłowe.

    Moge sie z pania troche "podroczyc" ?

    Osoba fizyczna prowadzaca GD (KPiR + VAT) jednak ma "rozdwojenie jazni".
    Bo jak idzie do sklepu i kupuje SOBIE chleb, to nie bierze faktury VAT,
    lecz wystepuje w obrocie jako osoba NIE PROWADZACA DG.

    Jest normalne, ze taka osoba ma dwa "rownolegle" zywoty.
    Jako osoba prowadzaca i jako osoba NIE prowadzaca DG
    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-07 10:05:33
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ave5pi$60s$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    [...]
> [...]
    >
    > Jest normalne, ze taka osoba ma dwa "rownolegle" zywoty.
    > Jako osoba prowadzaca i jako osoba NIE prowadzaca DG
    Podepre to stwierdzenie.
    Zeby bylo trudniej.
    Mam DG (i jestem vatowcem) z pewnym zakresem dzialanosci.
    Jako JA - wykonuje zupelnie inna dzialalnosc - tworcza - nie podlegam VAT,
    ani DG. Jako JA uzyskuje dochody z praw autorskich (wcale nie na umowe o
    dzielo, ani zlecenia - po prostu udzielenie praw publikacji moich dziel),
    ktore nijak sie maja do zakresu DG. Jako JA - Nie wystawiam zadnych faktur.
    Ale jako MOJA FIRMA jednoosobowa - wystawiam faktury VAT na wykonywane przez
    nia uslugi i sprzedaz wyrobow.
    Czyli mam dwie jaznie.
    WSm