    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: vat
    Date: Sun, 05 Jan 2003 16:34:47 +0100

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Sun, 5 Jan 2003 13:05:12 +0100, "Robert"

    > Zlikwidować starą działalność i założyć nową.

    Hmm... no nie mogłam się powstrzymać

    BZDURA NA RESORACH!!!

    Jeżeli odniesiemy się do starych przepisów sprzed 1 października 2002 -
    VATowcem zostawało sie raz na całe życie i każda kolejna jednoosobowa
    działalnośc a także najem inny niz na cele mieszkaniowe był owatowany z
    mocy ustawy.

    Wstyd kaizen, wstyd, tyle czasu na liście i niczego sie nie nauczyłeś...
    Ta wyssana z palca rada pojawiała sie juz kilkakrotnie na liście i
    kilkakrotnie dowiedziono że to totalna bzdura.

    Zresztą te przepisy juz nie obowiązują.

    Zmiana ustawy o PTU obowiązująca od 1 października 2002 pozwoliła
    podatnikowi który *zrezygnował* ze zwolnienia z VAT po 3 latach od
    zaistnienia tego faktu ponownie wybrac zwolnienie. Niestety nie
    dotyczyło to tych którzy z VAT wpadli z mocy ustawy - np. zanim zdążyli
    sami zrezygnować ze zwolnienia przekroczyli dopuszczalny limit obrotów
    zwolnionych albo wykonali czynnośc która jest bezwzdlędnie opodatkowana
    VATem.
    (DzU 153 z 2002r. poz. 1272)

    Ale, od dnia 1 stycznia obowiązuje nowe brzmienie art. 14 ust. 7a, które
    pozwala ponownie wybrac zwolnienie z VAT także tym, którzy to prawo
    utracili, a nie tylko tym którzy sami zrezygnowali. Oczywiście dopiero
    po 3 latach od momentu wejścia w VAT.
    (DzU 213 z 2002r poz. 1803).

    Maddy

    --