  • 1. Data: 2003-01-04 22:26:21
    Temat: Pierwsza firma?
    Od: Jestem zmiasta <m...@2...pl>

    Chcialam otworzyc firme o charakterze drobnych uslug transportowo -
    kurierskich.

    1.Jak zostac platnikiem VAT?
    2.Jaka jest na to stawka VAT?
    3.Czy musze miec kase fiskalna?
    4.Czy trzeba na to miec koncesje lub zezwolenia?
    5.Lepszy ryczalt czy VAT?

    Pozdrawiam
    Monika Stasiak

  • 2. Data: 2003-01-04 23:04:16
    Temat: Re: Pierwsza firma?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Jestem zmiasta wrote:

    >+ Chcialam otworzyc firme o charakterze drobnych uslug transportowo -
    >+ kurierskich.
    >+
    >+ 1.Jak zostac platnikiem VAT?

    Iść do skarbówki, wziąć "papier", iść do UM (! - to jest
    opłata o charakterze podatku lokalnego !), zapłacić, wrócić
    do US... wszystko po zarejestrowaniu DG.
    [...nie wiem to się nie będę wychylał...]

    >+ 5.Lepszy ryczalt czy VAT?

    Oj, chyba cię szok czeka :]

    Masz do wyboru:
    - pełną księgowość (tak dla formalności, skomplikowane !)
    - KPiR czyli "zasady ogólne", na której można prowadzić większość
    rodzajów DG (choć nie wszystkie - banku się nie da :>)
    - ryczłat ewidencjonowany, na którym można mniej "rodzajów"
    prowadzić
    - ryczałt ryczałtowy :>, czyli kartę podatkową (jeszcze mniej
    "rodzajów")

    A VAT to jest taki dodatkowy bonus, który możesz lub musisz
    płacić w zależności od wielu czynników :] (m.in. rodzaju
    działalności, obrotów...), ale działający obosiecznie:
    celem skomplikowania życia się go nalicza i odlicza...
    (a w sumie płaci jak za zboże)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem, Gotfryd