  • 11. Data: 2004-04-24 09:57:42
    Temat: Re: vat na okna
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Helmut wrote:

    > materiałów?

    > Właśnie myslełem ze to Maddy jako najwiekszy autorytet w budowlance
    > odpowie. Te 7 lat robi wrażenie.
    > dzięki
    > W takim razie jeszcze jedno pytanko :
    > co w przypadku gdy zamówię okna np.u producenta (również z montażem) do
    > nowo wybudowanego domu.
    > czy to też jest usługa.
    > mam śmiałość jeszcze porosić o nr pkwiu
    > wielkie dzięki
    > helmut

    Chyba zal nr 3 poz 161 "bez wzgledu na symbol PKWiU"
    (oczywiscied o ustawy o VAT...)

    Pytanie czy producent na to pojdzie...

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-04-24 22:00:20
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

    wiadomości
    n.zabrze.pl...
    > On Sat, 24 Apr 2004, KEMOT wrote:
    > [...2xKEMOT]
    Jeżeli

    > Urząd Skarbowy dołoży. Z podatku który *wcześniej* zabrał innym
    > podatnikom: dostawcom którzy odprowadzili 22% VAT.
    > Inna sprawa że owa "usługa" powinna coś kosztować (a nie 0zł).
    > Zakładając iż okno kosztuje 1000 zł + 22% VAT zaś robocizna
    > jest warta 100 zł neto - to wyjdzie 1100 zł + 7% VAT czyli 1177 zł
    > brutto, w tym 77 zł VAT. 73 zł VAT do zwrotu.

    Nie znam ustawy o VAT tylko tak sobie myśle. Może się mylę 77zł - 220 zł.
    = -143 zł. co powoduje że firma zajmująca się świadczeniem usług
    budowlanych w vacie wychodzi na zero. Natomiast przy sprzedaży materiałów
    budowlanych ze stawką 22%(czyli 220zł) i usług 7%(7zł.) do zapłacenia ma
    227zł. Odejmując od tego 220 zł. od zakupów wychodzi do zapłaty 7 zł. W
    tym sensie skarb państwa traci.

    > FYI: w tym roku Skarb ściągnął z CIT *WIĘCEJ* niż w zeszłym
    > roku i *WIĘCEJ* niż planował.

    Nie wiem jakie kwoty wpływają na konta skarbu państwa i jakie są kryteria
    porównawcze ściągalności podatków w danym roku ale stwierdzenie że
    ściągalność wrosła może oznaczaj że więcej firm płaci pieniądze co nie
    musi oznaczać że więcej relatywnie wpływa pieniędzy z tego tytułu. Może
    się też tak zdażyć że ludzie się rzucili do konsumowania niższych zakupów
    np. samochodów, cukru czy materiałów budowlanych. W ten sposób firmy mają
    pieniądze i wogóle zaczynają coś płacić. Ale to jest tylko moje
    subiektywne zdanie na ten temat.

  • 13. Data: 2004-04-25 03:18:13
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 25 Apr 2004 00:00:20 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, KEMOTUSUŃ TO
    napisał(a):

> [...]
    > budowlanych ze stawką 22%(czyli 220zł) i usług 7%(7zł.) do zapłacenia ma
    > 227zł. Odejmując od tego 220 zł. od zakupów wychodzi do zapłaty 7 zł. W

    To widać, że nie znasz nie tylko ustawy o VAT ale i matematyki.
    W podany przez Ciebie przykładzie skarb państwa *zarabia* 7 zł.
    Przecież te 220 zł zapłacił skarbowi państwa twój dostawca.

    --
    Mieczysław
    ----