  • 1. Data: 2014-01-08 18:43:23
    Temat: vat po nowemu
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    "Od 1 stycznia obowiązują nowe zasady wystawiania faktur VAT. Zmienia
    się m.in. moment powstania obowiązku podatkowego oraz termin wystawienia
    faktury. Fakturę możemy wystawić później, ale podatek zapłacimy wcześniej."

    http://zus.pox.pl/vat/nowe-zasady-wystawiania-faktur
    -vat-w-2014-roku.htm

    a ja mam takie durne pytanie dotyczace tego fragmentu:

    "Przeanalizujmy sytuację, w której usługa wykonywana jest pod koniec
    miesiąca. Załóżmy, że przedsiębiorca wykonał usługę 27 stycznia. W 2013
    roku mógł wystawić fakturę w ciągu 7 dni, czyli do 3 lutego. Obowiązek
    podatkowy powstawał w tym przypadku w dniu wystawienia faktury, czyli w
    miesiącu lutym. Przedsiębiorca był zatem zobowiązany do odprowadzenia do
    urzędu skarbowego podatku VAT do dnia 25 marca.

    W tej samej sytuacji, ale w 2014 roku, przedsiębiorca będzie miał więcej
    czasu na wystawienie faktury. Będzie mógł to zrobić do dnia 15 lutego
    (ma więc 12 dni więcej na zafakturowanie transakcji). Od tego roku
    jednak data wystawienia faktury nie decyduje o powstaniu obowiązku
    podatkowego. Obowiązek ten powstał już bowiem w dniu wykonania usługi, a
    więc już 27 stycznia."

    Pytanie - no dobrze, a skad oni beda wiedziec, ze usluga zostala
    wykonana np. 30 stycznia a nie 10 lutego, gdy faktura bedzie miec date
    15 lutego?

    Ja rozumiem, ze jak monter przyjdzie zamonotowac 30 stycznia dyngsa, to
    jeszcze jakos mozna zweryfikowac (protokol instalacji dyngsa).

    Ale jak jest jakas usluga, jak np internetowe cokolwiek, dajmy na to
    programowanie, i zakonczy sie ono 31 stycznia to jak zweryfikuja, ze
    jednak koder nie pracowal do 1 lutego (3 rano).

    Znow - protokol odbioru bedzie konieczny, zeby chronic swoja dupe.

    Bo jak znam zycie interpretacja US bedzie taka - jak FV do 15-tego to
    znaczy, ze usluge wykonano przed pierwszym.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2014-01-08 18:47:30
    Temat: Re: vat po nowemu
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 18:43, hikikomorisan wrote:
> [...]
    >
    > Bo jak znam zycie interpretacja US bedzie taka - jak FV do 15-tego to
    > znaczy, ze usluge wykonano przed pierwszym.

    a ze mnie to wkurzylo (ostatni akapit) to preguje!

  • 3. Data: 2014-01-08 19:01:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-01-08, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Pytanie - no dobrze, a skad oni beda wiedziec, ze usluga zostala
    > wykonana np. 30 stycznia a nie 10 lutego, gdy faktura bedzie miec date
    > 15 lutego?

    Hint: A skąd to wiedzą dla PIT/CIT?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2014-01-08 21:38:44
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 19:01, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-01-08, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Hint: A skąd to wiedzą dla PIT/CIT?

    No

  • 5. Data: 2014-01-08 21:39:13
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 19:01, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-01-08, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Hint: A skąd to wiedzą dla PIT/CIT?

    Nooo wyjasnij..... analogie.....

  • 6. Data: 2014-01-08 23:33:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-01-08, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Nooo wyjasnij..... analogie.....

    No co wyjaśnij? Dla PIT/CIT też nie jest istotna data wystawienia faktury,
    tylko data wykonania usługi. Więc w czym widzisz problem? Na fakturze podajesz
    przecież dwie daty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2014-01-08 23:41:11
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 08.01.2014 23:33, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > tylko data wykonania usługi. Więc w czym widzisz problem? Na fakturze podajesz

    No w sumie masz racje. Po prostu fiskus dociska srube, chca miec kase za
    VAT miesiac wczesniej niz dotychczas. Obawiam sie,ze wiele firm tego
    moze nie wytrzymac, lub beda naginac przepisy starajac sie aby usluga
    zostala wykonana "zaraz po pierwszym".

    Wczesniej nie mialo to znaczenia dla VAT, teraz bedzie miec.

    wiec zamiast 31 stycznia bedzie 3 lutego

    bah bah

  • 8. Data: 2014-01-26 14:39:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > On 2014-01-08, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]

    Początkowo z deklaracji. A jak ktoś bedzie kontrolował, to się bedzie
    zastanawiał. Sposobów ustalenia faktycznej daty wykonania jest sporo.