    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wpis do ewidencji
    Date: Thu, 22 May 2003 16:12:51 +0200

    Użytkownik "Pulsar" <pulsar@TOSOBIE WYTNIJhot.pl> napisał w wiadomości
    news:baibk0$iis$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > prowadzonej działalności.
    > Natomiast mój znojomy miał podobną sytuacje - i pani w urzędzie miasta
    > (innym niż mój) zrobiła mu drugi wpis ze spółki. Ponadto tawrdo twierdzi, że
    > ona nie może wpisać tego na jednym wpisie.
    > Dziwi mnie to - gdyż u mni można, a u niej nie. Wszak przedsiębiorca
    > pozostaje ten sam - osoba Józek Nowak. Ja płacę jedno ubezpieczenie
    > zdrowotne, a kolega będzie musiał płacić dwa (AFAIK decyduje o tym liczba
    > wpisów).
    > To jak to w końcu jest? Czy ustawa o dz. gosp. zajmuje jasne stanowisko w

    Też uważam, że w takiej sytuacji wystarczy jeden wpis do ewidencji działalności
    gospodarczej.

    Ale jeśli chodzi o ZUS, to poczytaj
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/porad4.htm#_06
    cytat ze tej stronki
    [ ]
    Na podstawie art. 24 ust. 3 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym
    Funduszu Zdrowia, jeżeli ubezpieczony uzyskuje przychody z więcej niż jednego
    źródła przychodów w ramach tego samego tytułu do objęcia obowiązkiem
    ubezpieczenia zdrowotnego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 lit. c, składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne opłaca odrębnie od każdego ze źródeł przychodów.
    Odrębny tytuł do ubezpieczenia zdrowotnego stanowi:
    -pozarolnicza działalność gospodarcza prowadzona na podstawie przepisów o
    działalności gospodarczej,
    -pozarolnicza działalność gospodarcza prowadzona na podstawie przepisów
    szczególnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy o działalności
    gospodarczej np. na podstawie ustawy o systemie oświaty),
    -status wspólnika spółki cywilnej,
    [ ]
    Oznacza to, iż składkę należy odprowadzać oddzielnie od każdej wymienionej wyżej
    formy organizacyjno-prawnej niezależnie od przedmiotu prowadzonej działalności.
    Tym samym jedna osoba może być obowiązana do opłacenia składek z maksymalnie 10
    źródeł przychodów.
    [ ]

    Mój inspektorat ZUS stoi na stanowisku, że od 1 kwietnia należy opłacać składki w
    podwójnej wysokości ( ściślej, składki od podwojonej postawy ).

    pozdrawiam
    Ryszard