    From: Andrzej Solich <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wspolkredytobiorca
    Date: Thu, 18 Nov 2004 19:45:59 +0100

    On Thu, 18 Nov 2004 18:48:12 +0100, "Aga" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Moge sie mylic ale moim zdaniem gdy bedziesz mial wspólkredytobiorce nie
    >bedziesz mógl rozliczac calosci zaplaconych odsetek od kredytu.

    Tzn. połowę? A drugą połowę współkredytobiorca?

    >Radze porozmawiac nie z pracownikami banku a z samym naczelnikiem kredytów.
    >Przedstaw sytuacje i wyjsnij dlaczego wolisz miec poreczyciela a nie
    >wsólkredytobiorce. Ja w takich sytuacjach ide kredytobiorcy na reke.

    Jak na razie rozmawiam z dealerem, który kontaktuje się w tej sprawie
    z bankiem. Jutro zadzwonię do banku i postaram się skontaktować z
    naczelnikiem kredytów, co proponujesz (chodzi o PTF, najpewniej w
    Katowicach).

    >dla uzykania kredytu nie ma to znaczenia czy jest na Ciebie czy na obydwóch
    >wspólkredytobiorców.

    Dla mnie ma znaczenie, chodzi o rozliczenie VAT'u i wciągnięcie do
    EŚT.

    >Wazne ze wlasciciel/wlasciciele wyraza zgode i dokonaja
    >zabezpieczenia na somochodzie. Musisz sie liczyc z tym ze bank moze chciec
    >przerejestrowania samochodu na nich. Chyba ze ustanowisz inne
    >zabezpieczenie, np zastaw sadowy.

    o ile mi wiadomo, a przynajmniej do tej pory była o tym mowa, chodzi
    tylko o cesje polisy AC i zastaw rejestrowy; do tego dochodzi owy
    współkredytobiorca, co mnie bardzo zdzwiwiło, dlaczego nie wystarczy
    poręczenie - dla Banku, jak mniemam, jest to bez różnicy, a mnie nie
    sprawia problemów z rozliczeniami podatkowymi.

    >od kredytów nie placi sie podatków

    Czy US nie zinterpretuje tego, że skoro 25 tys. zł biorą dwaj
    współkredytobiorcy, a samochód będzie na mnie, to czy drugi
    współkredytobiorca tym samym nie "pożycza" mi owych 12,5 tys. zł ze
    swojej części kredytu. Trochę to naciągane wyjaśnienie, ale czego
    można być pewnym w przypadku US?

    >pozdrawiam
    >Aga

    Również, i dziękuję za odpowiedź.
    Jutro dzwonię do PTF-u z pytaniem, o co chodzi z tym
    współkredytobiorcą, i dlaczego nie chcą poręczyciela.

    AS