    From: "Aga" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolkredytobiorca
    Date: Thu, 18 Nov 2004 23:15:37 +0100

    Uzytkownik "Andrzej Solich" <a...@n...pl> napisal w wiadomosci

    > Odnosze wrazenie, ze pracujesz w banku, a zarazem najpewniej w pionie
    > kredytow. Tak sobie rozmyslalem o tym stanowisku banku. Wszystko
    > zaczelo sie od tego, ze staram sie o kredyt na dzialalnosc gospodarcza
    > (konkretnie na zakup samochodu), a owa prowadze formalnie od wrzesnia
    > br. W regulaminie udzielania kredytow Bank ma zapisane, ze w przypadku
    > udzielania kredytow podmiotom gospodarczym osob fizycznych, wymogiem
    > jest okres dzialalnosci nie krotszy niz 6 miesiecy - co w moim
    > przypadku, jak sie okazuje, nie jest spelnione.

    No to masz racje. Jesli regulamin mówi ze kredytobiorca prowadzacy
    dzialalnosc gospodarcza musi miec 6 miesieczny staz to jest to swiete. To
    nie pracownicy o tym decyduja tylko zarzad banku czy PTF. Podejrzewam ze
    Twój ojciec ma byc wspólkredytobiorca po to by spelnic warunki regulaminu
    udizelenia kredytu. Jesli Ty nie mozesz byc kredytobiorca bo za krótko
    prowadzisz dzialalnosc gospodarcza to warunek regulaminowy moze spelnic Twój
    tato - jako pracownik, rencista czy emeryt. Po prostu w regulaminie
    okreslone jest kto moze byc kredytobiorca i Ty nim nie mozesz byc. Dlatego
    musisz miec wspólkredytobiorce spelniajacego ten warunek regulaminu. I tego
    raczej nie da sie przejsc. Musialbys zwracac sie z tym do Zarzadu bo to on
    ustala warunki udzielania kredytów.
    Sa banki udzielajace kredyty dla osób rozpoczynajacych dzialalnosc
    gospodarcza, czyli takich kórzy prowadza dzialalnosc poniz 6 miesiecy.
    W tym sztywnym trzymaniu sie regulaminów udzielania kredytów to prawda.
    Pracownik musi sie go trzymac. Zazwyczaj banki czy instytucje finansowe
    takie jak PTF podejmuja decyzje o przyznaniu kredytu podmiotowi
    niespelsniajacemu wszystkich warunków ale jest to rozpatrywane indywidualnie
    i dotyczy wiekszych kredytów i wiekszych podmiotów.
    W czasie umowy kredytowej mozna jak najbardziej dokonywac zmian w zasadzie
    kazdej zmiany ale bank, instytucja musi wyrazic na to zgode. Zapytaj czy jak
    spelnisz warunek 6 miesiecznego prowadzenia dzialanosci to mozesz liczyc na
    to ze wspólkredytobiorca zmieni statut an poreczyciela.

    pozdrawiam
    Aga