  • 1. Data: 2004-02-18 22:33:06
    Temat: współmierność przychodów i kosztów
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Jak w pełnej księgowosci postąpić z takimi przypadkiem:
    - faktura za rozmowy telefoniczne wystawiona w styczniu 2004 za okres 01-31
    grudnia 2003
    - duża część tej faktury (ok. 50%) podlega refakturowaniu dalej, data
    wystawienia faktury sprzedaży 31-01-04, termin płatności 14-02-2004

    Kiedy za koszt podatkowy uznać fakturę za zakup uslug telekomunikacyjnych:
    - 2003 (bo dotyczy 2003)
    - styczeń 2004 (bo faktura wystawiona i otrzymana w styczniu 2004)
    - luty 2004 (bo za przychód lutego uznaje się po nowelizacji ustawy o
    PDOP fakturę sprzedazy tych usług telekomunikacyjnych)..

    pzdr
    Magdalena

  • 2. Data: 2004-02-18 23:25:05
    Temat: Re: współmierność przychodów i kosztów
    Od: "majura" <n...@s...com>

> [...]
    | - luty 2004 (bo za przychód lutego uznaje się po nowelizacji ustawy o
    | PDOP fakturę sprzedazy tych usług telekomunikacyjnych)..

    Występują w tym przypadku dwa aspekty:
    1. księgowy
    2. podatkowy

    1. w przypadku księgowości - moim skromnym zdaniem - uważam, że nic się nie
    zmienia i wszystkie elementy dotyczą 2003 roku - zarówno koszt jak i
    przychód,
    2. odmiennie sprawa wygląda w przypadku podatków - tutaj dla celów tylko i
    wyłącznie podatkowych, wyłączyłbym statystycznie przychód stosownie do
    zapisów ustawy, czyli generalnie termin płatności.

    Czyż nie znamy innych podobnych przypadków, w których księgowość jedno, a
    podatki drugie ?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-02-19 00:57:45
    Od: ala <w...@o...pl>

    > Jesli otrzymałas F-re w styczniu 2004 za rozmowy w 2003 r to:
    1. koszty nalezy zaksiegować w 2003 r , jesli F-ra jest na przełomie roku - koszty
    liczymy prporcjonalnie.
    2 Termin płatnosci wyznaczony na F-rze wskazuje nam jedynie na termin w którym
    możemy odliczyc VAT.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2004-02-19 19:52:28
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "majura" <n...@s...com> wrote in message news:c10s8k$ekb$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zapisów ustawy, czyli generalnie termin płatności.
    >
    > Czyż nie znamy innych podobnych przypadków, w których księgowość jedno, a

    mnie dopadły małe wątpliwości w temacie: koszt w grudniu, przychód w lutym.
    Czy podatkowo jest to w ogóle możliwe??

    Magda