    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wydatki za lokal w koszty?
    Date: Sun, 10 Jun 2007 12:54:54 -0700

    Sam sobie odpowiadasz na pytania :)

    > Jestem wlascicielem 2 mieszkan : w jednym bedzie jednoosobowa DG a w drugim
    > mieszkam(i jestem zameldowany). Czy to oznacza ze moge wrzucic w koszty
    > wszystkie wydatki zwiazane z mieszkaniem w ktorym jest biuro? czy moze musze
    > zadeklarowac ze biuro bedzie tylko w 1 pokoju i w zaleznosci od metrazu
    > proporcjonalnie rozliczyc wydatki?

    Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz
    na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem
    przeznaczonym do jej wykonywania.
    I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i
    zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za
    mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność.
    Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p)

    > Czy zdaza sie, że US fizycznie sprawdza czy cale mieszkanie jest w
    > rzeczywistosci przeznaczone na biuro?

    Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by
    kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej
    powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości, jak od
    lokali przeznaczonych na działalność, być może zależne to jest również
    od rodzaju prowadzonej działalności.

    Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności
    gospodarczej i zaktualizować dane w US (NIP 1).

    To tyle :)
    pozdrawiam,
    Jagna