    From: "Anax WRC" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wydatki za lokal w koszty?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 00:48:47 +0200

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1181505294.745241.238260@c77g2000hse.googlegrou
    ps.com...

> [...]

    hehe ma sie tą podświadomą wiedze;P ;)

    >Dokładnie tak to trzeba zrobić. Jeśli nie całe mieszkanie przeznaczasz
    >na działalność, to wszystkie wydatki rozliczasz zgodnie z metrażem
    >przeznaczonym do jej wykonywania.

    Branza reklamowa, mala agencja. praktycznie wystarczy mi jeden pokoik, ale
    teoretycznie chcialbym wpisac wiecej, np zamiast 15 m2 to 40m2 z 65m2
    calosci.

    >I tu niestety, muszę Cię zmartwić - sam musisz się pofatygować i
    >.zgłosić w UM, bądź w spółdzielni (zależnie od tego, komu płacisz za
    >mieszkanie), że na danym metrażu będzie prowadzona działalność.

    w moim przypadku UM

    >Czynsz automatycznie pójdzie do góry (to taki bonus ;p)

    a orientujesz jakie to sa kwoty? warto to w ogole robic wzgledem kosztów? bo
    moze sie okazac ze podatek (bo czynszu nie ma- mieszkanie wlasnosciowe-
    tylko podatek od powierzchni) bedzie wiekszy niz cale koszty:)

    >Trochę się param podatkami i jeszcze nie spotkałam się by
    >kwestionowali to, czy faktycznie działalność jest wykonywana na całej
    >powierzchni, jeśli od niej płaci się podatek od nieruchomości,

    no wlasnie a urzad skarbowy skad wie o podwyzszonym podatku?> komunikuje
    sie z UM? czy domyslnie zaklada ze jak odliczam koszty to zglosilem to do
    UM...

    >Oczywiście trzeba to jeszcze zgłosić w wydziale ewidencji działalności

    to zglosilem od razu zakladajac dzialalnosci tj podanie tego mieszkania
    gdzie nie mieszkam (z ktorego koszty chce odliczac) jako siedziby firmy

    > zaktualizować dane w US (NIP 1).
    tam jeszcze wogole nie dotarlem:)))

    >Jagna

    dziekuje za pomoc:)