  • 1. Data: 2005-11-20 19:14:45
    Temat: wygrana w lotto - podatek
    Od: "janeczka" <a...@a...pl>

    Wylosowałam w lotku 5, na dzien dzisiejszy to 5128.50 zł, od jakiej sumy
    płacę podatek, od pełnych 5128.50 zł czy od sumy powyżej 2100 zł ?

  • 2. Data: 2005-11-20 19:27:50
    Temat: Re: wygrana w lotto - podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    janeczka wrote:
    > Wylosowałam w lotku 5, na dzien dzisiejszy to 5128.50 zł, od jakiej sumy
    > płacę podatek, od pełnych 5128.50 zł czy od sumy powyżej 2100 zł ?

    Czemu 2100 ?

    Nie zaglądałem do ustawy, ale wydaje mi się że podatek jest
    zryczałtowany - 10 % i nie dolicza się go do dochodu.

  • 3. Data: 2005-11-20 19:46:15
    Od: "janeczka" <a...@a...pl>

    > Czemu 2100 ?
    >
    > Nie zaglądałem do ustawy, ale wydaje mi się że podatek jest
    > zryczałtowany - 10 % i nie dolicza się go do dochodu.

    To że podatek wynosi 10% wiem ale jest on liczony od nagród których wartośc
    wynosi 3x najniższej krajowej i nie wiem czy jest liczony od tej wartości
    czy z całej sumy

  • 4. Data: 2005-11-20 19:57:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    janeczka wrote:
> [...]
    > wynosi 3x najniższej krajowej i nie wiem czy jest liczony od tej wartości

    A jak brzmi zdanie w ustawie?

  • 5. Data: 2005-11-20 20:47:21
    Od: "janeczka" <a...@a...pl>

    > A jak brzmi zdanie w ustawie?

    własnie tego nie wiem i nie mam pojęcia gdzie znaleźć

  • 6. Data: 2005-11-20 21:08:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    janeczka wrote:

    > własnie tego nie wiem i nie mam pojęcia gdzie znaleźć

    w najbardziej oczywistym miejscu ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

    Art. 30. 1. Od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy:

    2) z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub
    nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1
    pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody,

    --------

    10% od nagrody.

    zastrzeżenia mówia o tym, że nie pobiera się podatku jesli wygrana nie
    przekracza określonych kwot, jak przekracza 10% leci od całości.

  • 7. Data: 2005-11-20 21:20:06
    Od: "janeczka" <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > zastrzeżenia mówia o tym, że nie pobiera się podatku jesli wygrana nie
    > przekracza określonych kwot, jak przekracza 10% leci od całości.

    To jest kretynizm, przecież jeśli wygram 2000 zł to nie płacę podatku i mam
    2000 zł a jesli ktoś wygra 2100 zł to płaci 210 zł podatku i zostaje mu na
    rękę 1890 zł, czyli wygrał ktoś 100 zł więcej i zostaję mu 110 zł mniej

  • 8. Data: 2005-11-20 21:32:07
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "janeczka" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wylosowałam w lotku 5, na dzien dzisiejszy to 5128.50 zł, od jakiej sumy
    > płacę podatek, od pełnych 5128.50 zł czy od sumy powyżej 2100 zł ?

    Kwota zwolniona z podatku od wygranej wynosi 760 zł, to co powyżej naley
    opodatkować.
    http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci/artykul/148,
    0,38292.html

  • 9. Data: 2005-11-20 21:49:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maria wrote:
    > Użytkownik "janeczka" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kwota zwolniona z podatku od wygranej wynosi 760 zł, to co powyżej naley
> [...]
    Zwolnione są:

    6a) wygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, grze telebingo,
    zakładach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audio-teksowych
    i loteriach fantowych, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie
    przekracza 2.280 złotych, urządzanych i prowadzonych przez uprawniony
    podmiot na podstawie przepisów o grach i zakładach wzajemnych,

    68) wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych
    (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja)
    oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i
    sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli
    jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760
    zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie
    dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez
    niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z
    tej działalności,

    I jeszcze jedna poprawka.

    Nie od tego co powyżej, tylko do całości, jesli przekracza.

  • 10. Data: 2005-11-20 21:49:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    janeczka wrote:

> [...]
    > rękę 1890 zł, czyli wygrał ktoś 100 zł więcej i zostaję mu 110 zł mniej

    Jak zwał tak zwał, ale tak jest.