  • 1. Data: 2005-04-01 11:17:05
    Temat: wynagrodzenie ze stosunku pracy - zaliczka i koszty uzyskania
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Robię znajomemu pita rocznego, który ma tylko przychody ze stosunku
    pracy i naszły mnie pewne wątpliwości. I tak wynagrodzenie w firmie
    wypłacane jest z dołu w następnym miesiącu - znajomy pracuje od
    1.03.2004 - dostał w 2004 r. 9 wypłat, a na PIT-11 ma uwzględnione
    koszty uzyskania za 10 miesięcy. Czy to jest dobrze? Moim zdaniem
    koszty są powiązane z przychodami - jak w danym miesiącu nie ma
    wynagrodzenia, to nie ma też kosztów. I jeszcze kwestia zaliczek - czy
    płatnik potrącając zaliczkę na podatek powinien zaokrąglić ją do
    pełnych dziesiątek groszy i w takiej wysokości potrącić z
    wynagrodzenia, czy też potrąca ją w takiej wysokości jak mu wyjdzie? Bo
    u znajomego w firmie jest stosowany ten drugi sposób.

  • 2. Data: 2005-04-01 12:50:47
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d2jajh$s7f$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Renegat" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > koszty uzyskania za 10 miesięcy. Czy to jest dobrze? Moim zdaniem
    > koszty są powiązane z przychodami - jak w danym miesiącu nie ma

    A te koszty nie są aby roczne? Z opcją "proporcjonalnie" dla
    zatrudnionych przez część roku? Bo nie chce mi się szukać...

> [...]
    > wynagrodzenia, czy też potrąca ją w takiej wysokości jak mu wyjdzie? Bo
    > u znajomego w firmie jest stosowany ten drugi sposób.

    Tym bym się za bardzo nie przejmował i do pita wpisał to, co faktycznie
    (znaczy według informacji od pracodawcy) pobrane - dla bezpieczeństwa
    zaokrąglając w dół.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2005-04-01 13:28:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renegat wrote:
> [...]
    > 1.03.2004 - dostał w 2004 r. 9 wypłat, a na PIT-11 ma uwzględnione
    > koszty uzyskania za 10 miesięcy. Czy to jest dobrze?

    Zakład popełnił błąd, bo jak było 9 wypłat, to powinien policzyć 9 KUP.

    Natomiast nie ma to żadnego znaczenia przy rozliczaniu pit.
    Pracował 10 miesiecy i odliczy sobie 10 KUP.
    Księgowa jak widać trochę mu w tym pomogła.

    > Moim zdaniem
    > koszty są powiązane z przychodami - jak w danym miesiącu nie ma
    > wynagrodzenia, to nie ma też kosztów.
    od strony pracodawcy masz rację, od strony pracownika koryguje się to w
    zeznaniu rocznym.

> [...]
    > wynagrodzenia, czy też potrąca ją w takiej wysokości jak mu wyjdzie? Bo
    > u znajomego w firmie jest stosowany ten drugi sposób.

    Z tego co pamiętam mi potrącali jak wyjdzie.
    Zaokraglenia są na pit.
    Po za tym jakie to ma znaczenie przy rozliczaniu pit.

  • 4. Data: 2005-04-01 15:22:08
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Przecież w PIT-11 nie ma zapisu, że pracownik otrzymał 9 wypłat, tylko
    że pracował 10 miesięcy. Więc dane z PIT-11 można przepisać bez
    rozmyślań nad jego poprawnością, bo za to odpowiedzialność ponosi
    wystawca PIT-11.
    Być może, że w roku zwolnienia pracownika, np. przy przepracowaniu 6
    miesięcy i pobranych 7 wypłatach kup będą tylko za 6 miesięcy i
    wszystko się wyrówna.

    wa

  • 5. Data: 2005-04-01 15:32:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wektor wrote:
    > Być może, że w roku zwolnienia pracownika, np. przy przepracowaniu 6
    > miesięcy i pobranych 7 wypłatach kup będą tylko za 6 miesięcy i
    > wszystko się wyrówna.

    nie.