  • 1. Data: 2003-04-10 11:46:08
    Temat: wynajety lokal - koszty remontu?
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    wynajmuje lokal na gastronomie i musze go z lekka wyremontowac,
    koszt powiedzmy 7000 pln
    czy ponoszone koszty beda kosztem, czy moze trzeba je jakos amortyzowac?
    inwestycja w obcy srodek trw. ?
    ktos ma jakies pomysly?

    pozdr
    bubas

  • 2. Data: 2003-04-10 14:14:55
    Temat: Re: wynajety lokal - koszty remontu?
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "buba" <1...@w...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

> [...]
    > koszt powiedzmy 7000 pln
    > czy ponoszone koszty beda kosztem, czy moze trzeba je jakos amortyzowac?

    Nasza firma w umowie najmu zastrzegła sobie, że sama będzie ponosić
    wszystkie niezbędne koszty remontu także takowe wliczaliśmy w koszty ale na
    pewno nie opiewały one na taką kwotę.
    Agata

  • 3. Data: 2003-04-10 19:40:54
    Od: "Qama" <q...@p...fm>

    > Użytkownik "buba" <1...@w...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

    Koszty remontu wlicza się w koszty ale poprzez amortyzacje. Nazywa się to
    inwestycja w obcym środku trwałym. Tylko i wyłącznie małe wydatki wchodzą w
    koszty w momencie poniesienia ich, a jest to wg ustawy 3 500,00 zł.
    --
    Qama

  • 4. Data: 2003-04-10 19:45:05
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    ale na
    > pewno nie opiewały one na taką kwotę.
    > Agata

    na nizsza?

    bubbasss

  • 5. Data: 2003-04-12 08:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Apr 2003, buba wrote:

    >+
    >+ wynajmuje lokal na gastronomie i musze go z lekka wyremontowac,
    >+ koszt powiedzmy 7000 pln
    >+ czy ponoszone koszty beda kosztem, czy moze trzeba je jakos amortyzowac?

    Niezależnie od wątpliwości jak to wygląda z "obcym środkiem" - zawsze
    pojawi się pytanie czy to był *remont* czy jednak "ulepszenie" :)
    A obawiam się że chodzi o to drugie...
    Chyba, iż masz dowody wykazujące iż lokal nadawał się już uprzednio
    (nie wiem, był wykorzystywany ?) na gastronomię.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)

  • 6. Data: 2003-04-13 12:58:56
    Od: "Stefan Nos" <t...@N...gazeta.pl>

    Nie żadanej kwoty granicznej przy remontach, byle był tytuł prawny do lokalu
    i faktycznie były to remonty, a nie ulepszenia, czy modrnizację. Prszę
    zwrócić uwagę, że również remontem bedzie wymania elementów bioraca pod uwagę
    postęp technologiczny i cywilizacyjny.

  • 7. Data: 2003-04-13 16:26:56
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "buba" <1...@N...wp.pl> napisał w wiadomości