  • 1. Data: 2002-08-02 09:21:29
    Temat: wyposazenie, proste i bardzo PILNE (!!!)
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    Powiedzmy, ze mam jedna FV na 5 dyskow twardych, kazdy o wartosci
    500 pln. FV jest wiec na kwote 2,5 tys pln.
    Dyski sa na potrzeby firmy, czy moge kazdy dysk potraktowac 'osobno'
    i wpisac cala FV jedynie w koszty, pomijajac ewidencje wyposazenia ?

    Poniewaz w ewidencji wyposazenia wpisuje srodki o wartosci <3,5 tys,
    i >1,5 tys, o okresie uzytkowania wiekszym niz rok, nie wiem
    czy mam traktowac cala FV jako jeden 'srodek', czy poszczegolne
    pozycje na FV z osobna (czyli 5 sztuk dyskow twardych o wartosci
    500 pln, nie podlegajacych wiec wpisie do ewidencji wyposazenia).
    Pomocyy to b. wazne i pilne dla mnie !!!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 addicted, work: http://www.konta.pl

  • 2. Data: 2002-08-02 09:28:48
    Temat: Re: wyposazenie, proste i bardzo PILNE (!!!)
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    I jeszcze jedno, jezeli mialbym FV rowniez na kwote 2,5 tys ale
    na jeden zestaw komputerowy (czyli pare roznych mniej czesci)
    - wpisywac do ew. wyposazenia, czy nie ?
    Jezeli tak - to jak !? Co wpisac w 'nazwa wyposazenia' - zestaw
    komputerowy ? Czy kazda pozycje z FV z osobna ?
    Dziekuje,
    pozdr.

  • 3. Data: 2002-08-02 09:37:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > i >1,5 tys, o okresie uzytkowania wiekszym niz rok, nie wiem
    > czy mam traktowac cala FV jako jeden 'srodek',

    w zadnym wypadku FV nie jest "srodkiem" i nie FV wpisuje sie do ewidencji
    a SKLADNIK MAJATKU.

    ST to skladnik majatku ktory jest kompletny i zdatny do uzycia
    (samodzielnego),
    nie jest wiec 5 dyskow jednym ST. Moze owe 5 HD byc elementami skladowymi
    lub peryferyjnymi. ktore ksieguje sie bezposrednio w koszty, lub powiekszaja
    wartosc ST.

    Jesli ST jest "w budowie" to powiekszaja zawsze, jesli jest oddany do
    uzytku,
    to powiekszaja tylko te, ktorych cena jednostkowa przekracza 3 500 PLN.

    Ale dzis "zglupialem" czytajac GP
    pisza tam o "systemie alarmowym", jako modernizacji budynku.

    Na moj prosty inzynierski leb czyjki i centralka to sa elementy skladowe i
    peryferyjne
    modernizujace budynek, tymczasem GP zdaje sie wuazac caly "system alarmowy"
    jako ow element skladowy lub peryferyjny.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-08-02 09:44:06
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    > w zadnym wypadku FV nie jest "srodkiem" i nie FV wpisuje sie do ewidencji
    > a SKLADNIK MAJATKU.

    O to mi przede wszystkim chodzilo :-)

> [...]
    > nie jest wiec 5 dyskow jednym ST. Moze owe 5 HD byc elementami skladowymi
    > lub peryferyjnymi. ktore ksieguje sie bezposrednio w koszty, lub

    Teoretycznie one beda wlozone do serwera, acz serwer ten rowniez skladowany
    byl z czesci o wartosci <1,5 tys, czyli nie moga powiekszyc czegos, czego
    nie ma
    w ew. wyposazenia ;)
    Dzieki,
    pozdr.

  • 5. Data: 2002-08-02 10:04:04
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@k...pl>

    Witam,

    To moze jeszcze jedno...
    Leasinguje np router (sprzet sieciowy) o wartosci 10 tys netto, czynsz
    inicjalny (pierwsza wplata) zawierala sie w >1,5 <3,5 tys, czy
    taki srodek, jezeli leasing jeszcze sie nie skonczyl musze gdzies poza
    KPiR ksiegowac (w ew. srodkow trwalych chyba dopiero po jego
    faktycznym zakupie, czyli koncu leasingu) ??
    pozdr.

  • 6. Data: 2002-08-02 10:10:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Adam Szendzielorz"

> [...]
    skladowany
    > byl z czesci o wartosci <1,5 tys, czyli nie moga powiekszyc czegos, czego

    I tu sie Pan myli.

    jesli podatnik wytworzy samodzieline skladnik majatku ktorego wartosc
    poczatkwa
    przekracza limit musi go ujac w odpowiedniej ewidencji.

    twydatki na nabycie czesci z ktorych Pan go wytwozyl nie sa KUP,
    lecz wchodza w sklad wartosci poczatkowej serwera.

    jesli w dniu oddania do uzytku "serwer" nial wartosc poczatkowa ponad 3 500
    to KUP sa odpisy amortyzacyjne liczone od miesiaca nastepnego po
    oddaniu do uzytku. Jesli ponizej, stanowia KUP w miesiacu oddania do uzytku
    w przypadku amortyzacji jednorazowaj.

    Prosze wiec sobie dobrze przypomniec jak to z tym serwerem bylo,
    zanim powie Pan cos takiego milej Pani z US.
    Bo mimo, ze ta Pani jest mila i sympatyczna, to lamania prawa nie moze
    tolerowac.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-08-02 12:02:59
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > KPiR ksiegowac (w ew. srodkow trwalych chyba dopiero po jego
    > faktycznym zakupie, czyli koncu leasingu) ??

    Zakladam, ze jest to leasing opoeracyjny. Jesli tak to ksieguje sie tak samo
    jak np czynsz za lokal. Wlascicielem sprzetu jest leasingodawca a Pan placi
    zwykla dzierzawe.

    Adam

  • 8. Data: 2002-08-02 14:04:53
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    czy to do 5 komputerów czy jednego?
    to ważne

  • 9. Data: 2002-08-03 19:24:33
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:aidjq9$fkp$1@galaxy.uci.agh.edu.pl
    > Ale dzis "zglupialem" czytajac GP
    > pisza tam o "systemie alarmowym", jako modernizacji budynku.

    I to znowu ja,Pański prześladowca:-))).Też to czytałem.

    > Na moj prosty inzynierski leb czyjki i centralka to sa elementy
    > skladowe i peryferyjne
    I tu się zgadzam,ale sama centralka bez czujników to tylko dekoracja i
    to wątpliwa,to samo dotyczy czujek bez centralki.
    Dopiero razem stanowi to jakiś "system".Mamy więc do czynienia z
    wytwarzaniem ST z elementów składowych.Dopiero jak zadziała
    możemy mówić o ST
    Jacek

  • 10. Data: 2002-08-05 09:51:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" [...]
> [...]
    > to wątpliwa,to samo dotyczy czujek bez centralki.
    > Dopiero razem stanowi to jakiś "system".Mamy więc do czynienia z

    Ale ja z tego co pisali sadzilem, ze oni twierdza ze System Alarmowy
    jtanowi nie ST lecz MODERNIZACJE BUDYNKU, ktora zwieksza jego WP.

    Bez budynku tez dzialac nie bedzie (w drodze wyjatku napisze :) )

    > Jacek

    Boguslaw