  • 1. Data: 2002-08-01 18:20:15
    Temat: oplaty u notariusza
    Od: "ludwik" <l...@p...onet.pl>

    witam

    nie do konca jestm pewien czy to odpowiednia grupa, ale sprobuje:

    mam problem. jestem w trakcie kupowania mieszkania (z 2 reki) w Warszawie
    (do remontu, zeby nie bylo OT;) )
    wspieram sie kredytem hipotecznym z banku. Jakich kosztow moge sie
    spodziewac podczas podpisywania umowy u notariusza. Dodam, ze ksiega
    wieczysta jest (trzeba zrobic do niej wpis), wartosc mieszkania 165 K pln.
    Moze ktos z Was mial nie dawno takie przejscia i bedzie w stanie mi pomoc.

    ps.
    obilo mi sie o uszy, ze jesli kupuje pierwsze swoje mieszkanie to
    przysluguja mi jakies ulgi. Czy to prawda? Jesli tak to jakie sa teulgi i na
    jakiej podstawie moge sie ich domagac?

    --
    **********Pozdrawiam *********
    l...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-08-01 22:14:21
    Temat: Re: oplaty u notariusza
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Przechodziłem przez to dwa lata temu. Jeżeli się nic nie zmieniło, a nie
    słyszałem to sprawa wygląda kiepsko:
    1. Opłata Skarbowa 5% wartości mieszkania. Jest pobierana u notariusza. Nie
    ma od niej zwolnień. Wiem, to kupa kasy, płaciłem prawie tyle samo.
    2. Opłata sądowa za wpis do hipoteki nowego właściciela. Nie wiem ile
    procent. Ja od wartości 160 tys zapłaciłem 2000zł
    3. Opłata notarialna. Jak jest to pierwsze mieszkanie to VAT na taksę
    notarialną wynosi 7%. A jak nie to 22%. To tyle tytułem ulgi. Ja zapłaciłem
    taksę + 22% ok 2000zł
    4.Prowizja bankowa za udzielenie kredytu. Ja zapłaciłem 2600zł
    5. Opłata sądowa za wpis do hipoteki zastawu. Ja- ok 700zł

    pozdrawiam
    oskubany z kasy
    WS

    Użytkownik ludwik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aibu7l$pjp$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-08-02 07:49:10
    Od: "Tomek" <t...@i...com.pl>

    Użytkownik "ludwik" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moze ktos z Was mial nie dawno takie przejscia i bedzie w stanie mi pomoc.

    W sieci jest sporo kalkulatorow kosztow np
    http://www.gratka.pl/dom/kalkulatory.phtml

    Ogolnie placisz podatek od czynnosci cywilno prawnych (2%), oplate za wpis
    do ksiegi - w zaleznosci od ceny mieszkanie, oplate notarialna, wypisy aktu.
    Jesli to mieszkanie w spoldzielni to opalty sie nieco roznia...

    Pozdrowienia
    Tomek